جوان سیتی

بی ترمز ها
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
اسفند 1391
بهمن 1391
نويسندگان
حمیدرضا حسنی
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

i

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین

فال حافظ


داستان روزانه

 weather>کد نمایش آب و هوا
عادت های غلط ما ایرانی ها در رانندگی و نگهداری ازخودرو  <-PostCategory-> 

نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها
این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به اینصورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن
چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود(خدا رو شکر خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو درست بالا میکشم)

عدم تعویض به موقع روغن گیربکس
در همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان ۱۵۰ هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و…میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.

تعویض یکبار در میان فیلتر روغن
گاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند.ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد.

درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی
این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می آورددرجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان
چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن ۴۰ درصد باز است کمتر است.

خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک
این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود.

گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو
این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.

با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس
بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکندد و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن ناپذیری میشوند.

ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور
این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.

ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور
این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست.

سنگین کردن بیش از حد خودرو
پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم.

نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم
باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان ۱۰ درصد میشود.

نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار
این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 13:55 توسط حمیدرضا حسنی |
داروخانه پروردگار  <-PostCategory-> 

 


 
 
هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است..مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد.تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در  عملکرد چشم میشود.
 
وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چها تا خونه میبینید که قرمزه و دقیقا مثلقلب هستش که اون هم قرمزه و چها تا بخش مجزا داره.تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه...
 
 
 
حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون شبیه سلولهای خونی.امروزه تحقیقات نشون داده که انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.

گردو شبیه مغز انسان میمونه .نیم کره راست و نیم کره چپ.قسمت بالای مغز و پایین مغز.حتی چین خوردگی های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد.در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان به مغز را گسترش میدهد.
 

تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین ..درسته ..شبیه کلیه انسان هستش ..تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی داره.
ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد.استخوانها تشکیل شده از ۲۳٪ سدیم و کرقس هم ۲۳٪ سدیم داره.چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود رو جبران کنه. 

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم درخانمها بسیار موثر میباشد.امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری میکند.جالبه که بدونید ۹ ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه..

انجیر پر از دونه هستش باعث افزایش تعداد و حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود.

Sweet potatoes (سیب زمینی استامبولی)شبیه لوزلمعده هستش که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی میشود.


زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.
 
کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است.
 
پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد.امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را داراست.و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.
نظرات ( 1)

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 23:17 توسط حمیدرضا حسنی |
آشنایی با 7 ماده غذایی چربی‌سوز  <-PostCategory-> 

همه ما می‌دانیم، اگر بیش از لازم کالری بگیریم، چاق می‌شویم در اینجا 7 ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1- سیب

 یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید:"‌خوردن یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند".
در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دکتر، بلکه چربی‌های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌کند.

سیب سرشار از پکتین است که همان فیبر خوراکی است و از بین برنده چربی می‌باشد.

 

طی تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و کاهش وزن 33 درصد بیشتر خواهد بود.

2- سیر
این ماده غذایی با داشتن ترکیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌باکتریال است و سطح کلسترول و چربی‌های غیر سالم را کاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.
 
3- گوجه فرنگی
سعی کنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه‌تنها باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود بلکه ضد سرطان بوده و به کاهش فشار خون بالا نیز کمک ‌می‌کند.
 
4- هویج
استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، کمک خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.
 
5- پرتقال

پرتقال‌ها دارای ویتامین C فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.

6- انبه

انبه ‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار کالری آن‌ها بسیار کم است.

7- اسفناج

اسفناج سرشار از آهن می‌باشد و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 23:14 توسط حمیدرضا حسنی |
هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید !  <-PostCategory-> 

ماده اولیه کالباس از سویاست که سودازا و مضر است و موجب کم حافظگی می شود. بنابر شواهد عینی زایدات گوشت و گوشت های غیرقابل استفاده برای ساخت سوسیس و کالباس استفاده می شود ،  قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است (زیر دندان خود حس کرده اید؟)

گوشت گاو به گفته بو علی سینا عامل 16 بیماری مهلک می باشد که اولین آن سرطان و دوم آن مالیخولیا و سومی آن بواسیر می باشد. جنون گاوی ویروس و میکروب نیست بلکه پروتئین گاو است. گوشت مرغ و ماهی پرورشی با هورمون ها هستند که عوارض متعدد به بار می آورند .

در شیر پاستوریزه فقط 2% چربی حذف شده و به جای هزینه پاستوریزاسیون ماده نگهدارنده بنزوات سدیم زده می شود که خطرناک و سرطان زا است؟ در شیر استرلیزه که امکان نگهداری 6 ماه در خارج از یخچال را دارد غلظت بنزوات سدیم بیشتر است؟

در ماکارانی 20% کنوتن صنعتی استفاده می شود که سرطان زا است و در بسیاری از کارخانه ها نان خشک کپک زده به جای آرد در ماکارانی استفاده می شود و ماکارانی یبوست زاست؟

سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانس های علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود. سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند. سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است.

در نان باگت برای متخلخل شدن از پودر بکینگ یا جوش شیرین زیاد استفاده می شود که در گمرک ها با علامت مرگ وارد می شود؟  نان های مصرفی به دلیل فاقد سبوس بودن از مهمترین قسمت ریز مغذی که گروه ویتامین های (ب) می باشد محرومند و نان باگت بدترین نان هاست.

ساندیس ها، نوشابه ها، بیسکویت ها، کیک ها و... از قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه است ، رنگ های افزودنی در نوشابه ها، ساندیس ها، کیک ها، ادامس ها و... سرطان زاست .

ماده مخدر به نام COLA (پپسی کولا، کوکا کولا و...) در اکثر نوشابه ها وجود دارد که کافنین و کارامل از این دست هستند. نوشابه ها موجب آسیب دیدگی سلول های کبدیف بیقراری، نا منظمی ضربان قلب به علت وجود بنزوات سدیم و کافئین می شود. مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندان ها می شود؟ (دندان شکسته داخل نوشابه، پس از 7 ساعت حل می شود.

قیمت روغن های مایع مثل آفتاب گردان اگر واقعی باشند حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهند بود ولی الان در بازار از 800 الی 900 تومان است؟ (این رقم از یک کیلو تخمه آفتاب گردان نیز ارزان تر است) بیشتر محلول های روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاه های نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است .

سرکه های صنعتی از اسید استیک محلول در آب بعلاوه اسانس ها و رنگ ها هستند که همگی بسیار مضرند.

جهت براق شدن خیار گلخانه ای از روغن مالی استفاده و خیار گلخانه ای به دلیل ندیدن نور خورشید سرطان زا و خطرناک است؟

 در اگثر کارخانه های آب لیمو صنعتی حتی یک لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از "آب کاه" بعلاوه برخی اسانس ها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب تولید مرض و یبوست زاست؟

 کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار "کره مارگارین (گیاهی) دوست قلب شما" فریب افکار عمومیست.

پفک بر اساس تحقیقات علمی انجام شده در کشور انگلستان موجب عقیمی و ناباروری می شود.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 23:13 توسط حمیدرضا حسنی |
تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی  <-PostCategory-> 
داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.
 برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:
 
 ساعت 9 تا 11 شب:
زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود.
در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.
 
 ساعت 11 تا 1 شب:
عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.
 
 ساعت 1 تا 3 نیمه شب:
عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.
 
 ساعت 3 تا 5 صبح:
عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.
 
 ساعت 5 تا 7 صبح:
این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.
 
 ساعت 7 تا 9 صبح:
جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.
 
کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.
دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.
از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.
در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.
پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید .

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 23:4 توسط حمیدرضا حسنی |
دانستنی های بامزه  <-PostCategory-> 

ـ جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.
 
ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- آب دریا بهترین ماسك صورت است !

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است !

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 23:2 توسط حمیدرضا حسنی |
9 دانستنی جالب  <-PostCategory-> 

۱- توماس اديسون از تاريکي وحشت داشت
2- صداي اردک اکو ندارد
3- چشمهاي شتر مرغ از مغزش بزرگتر است
4- مورچه ها نمي خوابند
5- الفباي مردم هاوايي 12 حرف دارد
6- کد کشور روسيه 007 است
7- اگر سر سوسک را قطع کنند براي چند هفته زنده مي مينند
8- ارتفاع برج ايفل در سرما و گرما بر اثر انقباض و انبساط 16 سانتي متر تغيير ميکند
9- آدامس توسط يک فرمانده جنگي اختراع شد

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 23:0 توسط حمیدرضا حسنی |
10دانستنی های علمی  <-PostCategory-> 

آيا ميدانستيد دانشمندان مدعي هستند که انگشت کوچک پای انسان به مرور زمان ناپديد خواهد شد، چرا که ما کمترين استفاده از آن را داريم؟

- آيا ميدانستيد تشخيص تخم مرغ سالم از خراب با قرار دادن آن در کاسه ای پر از آب ميسر است، بدين صورت که اگر تخم مرغ ته نشين شود سالم است و اگر روی آب شناور شود خراب است؟

- آيا ميدانستيد پنگوئن نــــــــر ميتواند ماهي را در معده خود بيش از يک هفته بدون اينکه هضم اش کند نگه دارد و هر موقع لازم شد مقداری از آن را بالا مي آورد و به بچه های خود ميدهد؟

- اكثر افراد در كمتر از 7 دقیقه خوابشان می‌برد!

-  اگر تار عنکبوت به کلفتي مغز يک مداد به هم تنيده شود ميتواند سنگيني يک هواپيمای بزرگ بوينگ را تحمل کند.

- كومولونيمبوس (يك نوع ابر باران زا), ميتواند كفتي به اندازه 10 كيلومتر داشته باشد.

- آيا ميدانستيد براي توليد هر 1000 كيلوگرم كاغذ جديد بايد 15 درخت جنگلي قطع شود؟

- آيا ميدانستيد براي توليد هر 1000 كيلوگرم كاغذ بازيافتي فقط حدود 1500 كيلوگرم كاغذ كهنه مورد نياز است كه با اين شيوه نزديك به 90 درصد در مصرف آب ، بيش از 50 درصد انرژي و 75 درصد آلودگي هوا كاهش ميابد؟

- آيا ميدانستيد كاغذ هم مثل پارچه پشت و رو دارد . روي كاغذ آن طرفي است كه در كارخانه كاغذ سازي به طرف نمد قرار مي گيرد و صافتر است . پشت كاغذ آن طرفي است كه در كارخانه زير كار است و روي آبكش قرار ميگيرد.براي تشخيص پشت و روي كاغذ آن را برش مي دهند ، پس از برش ، لبه الياف به سوي پشت كاغذ خم مي شوند و اگر لبه كاغذ را با انگشتان لمس كنيم متوجه لبه دار بودن يك طرف آن مي شويم. چاپ بر طرف روي كاغذ مرغوب تر خواهد بود .چاپ رنگي بر طرف روي كاغذ نتيجه بهتري دارد

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 22:58 توسط حمیدرضا حسنی |
40 قانون جالب در جهان  <-PostCategory-> 

. جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است.

2. تقلب کردن در مدارس بنگلادش غیر قانونی است و افراد بالای 15 برای تقلب به زندان فرستاده می شوند.

4. مشاهده فیلم های کاراته ای تا سال 79 در عراق ممنوع بود.

5. در ایسلند زمانی داشتن سگ خانگی ممنوع بود.

6. در آریزونای آمریکا، کشتن و شکار شتر ممنوع است.

7. در تایلند همه سینما رو مجبورند هنگام پخش سرود ملی قبل از شروع فیلم قیام کنند.

8. در دانمارک روشن کردن ماشین قبل از چک مردن اینکه بچه ای زیر آن خوابیده است یا نه، ممنوع است.

9. در تایلند انداختن آدامس جویده شده تان 500 دلار جریمه دارد و قبل از خارج شدن از
خانه حتما باید لباس زیر پوشیده باشید.

10. در سال 1888 در بریتانیا قانونی تصویب شده که دوچرخه سواران را موظف می کرد تا زمان رد شدن ماشین از کنارشان، زنگ دوچرخه هایشان را بطور پیوسته به صدا درآورند.

11. در قرن 16 و 17 میلادی نوشیدن قهوه در ترکیه ممنوع بود و اگر کسی در حین خوردن قهوه دستگیر می شدن، به اعدام محکوم می شد.

12. در فنلاند زمانی پخش کارتون دونالد داک به علت شلوار نپوشیدن شخصیت اصلیت سریال ممنوع بود.

13. تا سال 1984، بلژیکی ها مجبور بودند نام فرزندشان را از یک لیست 1500 نفری در روزهای ناپلئون بطور رندوم انتخاب کنند.

14. در برمه دسترسی به اینترنت غیر قانونی است. اگر فردی با اتهام داشتن مودم دستگیر شود، به زندان محکوم می شود.

15. اتریش اولین کشوری بود که مجازات مرگ را در سال 1787 حذف کرد.

16. صد ها سال پیش هر فردی که قصد داشت از کشور خارج شود، به سرعت اعدام می شد.

17. در طول جنگ جهانی اول هر سربازی که به همجنس بازی متهم می شد، اعدام می شد.

18. در زمان حکومت طالبان در افعانستان، پوشیدن جوراب سفید برای زنان به علت تحریک آمیز بودن آن برای مردان ممنوع بود. در ضمن ماموران پلیس دستور داشتند پنجره خانه ها را با رنگ سیاه بپوشانند تا زنان حاضر در خانه ها دیده نشوند.

19. در 24 ایالت آمریکا ضعف حنسی عامل اصلی طلاق است.

20. در ایالت میسوری بخش سنت لوئیس، هنوز هم نجات دادن زنان با لباس خواب، برای ماموران آتش نشانی ممنوع است.

21. در انگلستان، سر لاشه هر نهنگی که پیدا شود متعلق به پادشاه اشت و دم آن متعلق به ملکه.

22. در فرانسه صدا زدن خوک با نام ناپلئون ممنوع است.

23. در ویکتوریای استرالیا پوشیدن شلوارک های صورتی تحریک آمیز در غروب های شنبه ممنوع است.

24. در ویکتوریای استرالیا، تنها متخصصان برق اجازه تعویض لامپ برق را دارند.

25. در انگلستان چسباندن برعکس تمبر حاوی عکس ملکه، نشانگر خیانت و پیمان شکنی با سلطنت است.

26. در ورمونت، زنان تنها با اجازه کتبی همسرانشان حق استفاده از دندان مصنوعی را دارند.

27. در واشنگتون، وانمود کردن به داشتن خانواده پولدار ممنوع است.

28. در منطقه کنورسویل ویسکانسین آمریکا، مردان در هنگام اوج لذت شهوانی (ارگاسم) همسرانشان حق تیراندازی ندارند.

29. در اوهایو آمریکا, ماهیگیری در زمان مستی ممنوع است.

30. در اندونزی مجازات استمنا, مرگ است.
31. در بخش اروکای ایالت نوادا، بوسیدن زنان توسط مردان سبیلو ممنوع است.

32. در میامی آمریکا، تقلید کردن رفتار جانواران ممنوع است.

33. در لوای آمریکا، بوسیدن بیش از 5 دقیقه مجاز نیست.

34. زمانی در کشور سوئیس، محکم بستن در خودرو جرم به حساب می آمد.

35. در روآتای ایتالیا، عبور افراد غیر مسیحی از 20 متری کلیسا ممنوع است. اما عبور بزرگراهی از فاصله 15 متری کلیسای آن منطقه موجب دردسر پلیس شده بود، زیرا امکان توقف حودرو ها در آن منطقه بزرگران برای چک کردن مسیحی بودن یا نبودن شان وجود نداشت.
36. در سوئیس داشتن یک پناهگاه برای شهروند الزامی است.

37. در منطقه هستینگ نبراسکا, قانون می گوید هتلداران باید پیراهن سفید تمیز برای خواب به هر یک از مهمانان بدهند. هیچ زوجی هم حق ندارد تا قبل پوشیدن این لباس ها سکس داشته باشد.

38. در بحرین پزشکان حق ندارند در هننگام معاینه به آلت تناسلی زنان مستقیم نگاه کنند، اما اجازه دارند تصویر آنرا در اینه ببینند.

39. در لینوئیس آمریکا دادن سیگار روشن به حیوانات ممنوع است.

40. در منطقه ترمونتون یوتا در آمریکا, زنان حق سکس با مردان در آمبولانس را ندارند و در صورت انجام این کار گناهکار شناخته شده و نامشان در روزنامه محلی درج خواهد شد.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 22:53 توسط حمیدرضا حسنی |
اطلاعات عمومی جهان  <-PostCategory-> 

آیا می دانستید؟

آیا میدانستید که تـنها در طول زمانی که این جمله را می خوانید در حدود ۵۰ هزار سلول بدنتان میمیرد و سلول های جدید جایگزین آن می شود ؟

آیا میدانستید که در طـول یـک ساعت قلب شما آنقدر سخت کار می کند کـه مــی تـــوانــد انرژی حمل یک جسم یک تنی به اندازه یک کیلومتر از سطح زمین را تامین کند ؟

آیا میدانستید که اولین دوقلوهای آزمایشگاهی اولین بار در سال ۱۹۸۱ به دنیا آمدند ؟

آیا میدانستید که اگر سلول های موجود بر روی پوست بدن انسان را به دنبال هم بچینیم، طول آن به ۴۵ مایل خواهد رسید ؟

آیا میدانستید که در طول یک سال، قلب یک انسان عادی ۴۰ میلیون بار می تپد ؟

آیا میدانستید که بیشتر انسانها در یک دقیقه ۲۵ مرتبه پلک می زنند و بطور میانگین هر انسان سالانه بیش از ۱۳ میلیون مرتبه پلک می زند ؟

آیا میدانستید که معده شما باید هر دو هفته یکبار ماده مخاطی جدید ترشح کند در غیر اینصورت خودش را هضم خواهد کرد ؟

آیا میدانستید که شش سمت چپ کوچکتر از شش سمت راست است تا فضایی برای قلب ایجاد شود ؟

آیا میدانستید که جراحی چشم یکی از پیشرفت های چشمگیر در طب باستان به شمار می رود ؟

آیا میدانستید که عطسه در هنگام خارج شدن از دهان، سرعتی بالغ بر ۱۰۰ مایل بر ساعت دارد ؟

آیا میدانستید که اگر بدن شما خشک و یخ زده شود ۱۰% به وزن آن اضافه خواهد شد که این مقدار وزن اضافی را مایکرو ارگانیسم هایی که بر روی بدن قرار دارند، تشکیل می دهند ؟

آیا میدانستید که براساس آمارهای اخیرسازمان جهانی سلامتی، روزانه در حدود ۱۰۰ میلیون فعالیت جنسی رخ میدهد؟

آیا میدانستید که زمانیکه گوشت و شیر را با هم می خورید، بدن به هیچ وجه کلسیم شیر را جذب نمی کند و بهتر است میان مصرف گوشت و شیر حداقل ۲ ساعت فاصله باشد ؟

آیا میدانستید که هر انسان در حدود نیم ساعت یک تک سلولی بوده است ؟

آیا میدانستید که ما یک داروخانه کامل در بدن خود داریم و می توانیم هر دارویی را در بدن خود تولید کنیم ؟

آیا میدانستید که طول قد هر انسان سالم برابر هشت وجب دست خود اوست ؟

آیا میدانستید که محـقـقان اخیـراً بـه ایـن نتیجه رسیده اند که کلیه انسان ۵۰۰ عملکرد متفاوت دارد ؟

آیا میدانستید که ساختمان عملکرد دست وال، سگ، پرندگان (بال ها) و انسان دقیقاً مشابه است ؟

آیا میدانستید که سریع ترین عضله بدن انسان زبان اوست ؟

آیا میدانستید که شبکه چشم ۱۳۵ میلیون سلول احساس دارد که مسئولیت گرفتن تصاویر و تشخیص رنگها را بر عهده دارد ؟

آیا میدانستید که چشم انسان حدود ۱۳۵ میلیون سلول بینایی دارد که معادل یک دوربین ۱۳۵ مگاپیکسل عمل می کند ؟

آیا میدانستید که چشم سالم انسان میتواند ده میلیون رنگ را مختلف را ببیند و آنها را از یکدیگر تمیز دهد ؟

آیا میدانستید که گوش و بینی شما در تمام طول عمر به رشد خود ادامه می دهند ؟

آیا میدانستید که چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد گوش و بینی ما هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند ؟

آیا میدانستید که دندان تنها بخش از بدن انسان است که ترمیم نمی شود ؟

آیا میدانستید که شواهد نشان داده است که انسان از هفتاد هزار سال پیش لباس بر تن می کرده است ؟

آیا میدانستید که عمر مفید انسانها در کف دستشان اینگونه (۸۱ – ۱۸ = ۶۳) نوشته شده است ؟

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 22:44 توسط حمیدرضا حسنی |
معنی نام کشورهای جهان  <-PostCategory-> 

آذربایجان: آتورپاتکان(نگهدار آتش)

آرژانتین: سرزمین نقره

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما(آفتابی)

آلبانی: سرزمین کوهنشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن

آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان

ارمنستان: سرزمین فرزندان ارمن،نام نبیره ی نوح"ع"

ازبکستان: سرزمین خودسالارها

اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی

استرالیا: سرزمین جنوبی

افغانستان: سرزمین قوم افغان

السالوادور: رهایی بخش مقدس

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یکپارچه عربی

انگلیس: سرزمین قوم آنگل

ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی

ایران: سرزمین نجیب زادگان (آریاییان)

ایرلند: سرزمین قوم ایر (شاید هم معنی با آریا)

ایسلند: سرزمین یخ

برزیل: چوب قرمز

بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در جمعه 20 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 15:4 توسط حمیدرضا حسنی |
دلم تنگ است  <-PostCategory-> 


دلم تنگ است برای بودنت میان این قلب پر هیاهو.

چند وقتیست که فراموشت کرده بودم، نه یادی از تو می کردم و نه سراغی از تو می گرفتم.

خیلی برایم سخت است که چگونه تو را شریک عشق های دیگرم کردم، بی آنکه بدانم هیچکس جز تو لایق وابستگی نیست.

این شرمساری را چگونه پنهان کنم وقتی که مدام از پیام هایت روی بر می گرداندم و تو هر بار مرا می خواندی،

و چگونه این محبتت را پاسخ دهم در حالی که تو را رها کرده بودم، لحظه ی مرا به خود وانگذاشتی.

چگونه این بزرگی را در فریادم نگنجانم و چگونه از مهربانی بی حدت این بغض را پنهان کنم وقتی که دنیا بر من تنگ آمده بود و یقین کردم که هیچ پناهی جز تو ندارم، باز تو بسویم آمدی بی هیچ منتی و هیچ سرزنشی، شنیدم مرا خواندی:

برگرد، مطمئن برگرد تا یک بار دیگر با هم باشیم

تا یک بار دیگر دوست داشتن همدیگر را تجربه کنیم و تا ابد برای هم باشیم.

 

خدایـــــای عزیزم! ای آرامش دهنده این جسم خسته و روح پر جراحت

تو را سپاس که هزاران بهانه دستم می دهی و هزاران راه پیش پایم می گذاری تا بار دیگر به سوی تو باز آیم.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 16:49 توسط حمیدرضا حسنی |
لبخند خدا  <-PostCategory-> 
          

تکیه اش بر دیوار و با تنهاییش سر می کرد، دلش خیلی گرفته بود و تنهایی امانش نمیداد.

طاقتش تمام شد و شروع به بد گفتن از خدا کرد، آنقدر گله کرد و بد گفت که خستگی وجودش را فرا گرفت

انگار باید در تنهایی خود می سوخت و می ساخت. سر بر زانوهایش گذاشت و دل به تنهاییش سپرد.

احساس اینکه هیچکس دردش را نمی فهمد سخت آزارش می داد و در ذهنش حرفهایش را مرور می کرد

در میان این افکار، ناگهان! گرمی دستانی را بر شانه هایش حس کرد که با لطافت و مهربانی صدایش می زد:

ای عزیزترینم از چه دردمندی؟ و از چه دلت گرفته ؟!

مهربانم بگو، هر آنچه را که بر دلت سنگینی می کند بگو..

صدایش خیلی آشنا بود گویی که بارها این صدا را شنیده است، نگاهش را به نگاهش گره زد، باورش نمی شد، انگار تمام عمر در کنارش بود و تمام عمر، او بود که دردهایش را تسکین میداد..

بغض امانش را بریده بود، دگر طاقت نیاورد، سر بر شانه هایش انداخت و تا می توانست گریه کرد و در آغوش گرمش آرام گرفت.

گذشت...

انگار زندگی جدیدی را آغاز کرده و دوباره امید و نشاط در زندگیش جاری شده.

زندگی را آغاز کرد و فراموش کرد آنکه را که همیشه فراموش می کرد.

و خدا در حالی که خیسی اشکها را بر شانه هایش حس می کرد همچنان به او لبخند میزد.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 16:36 توسط حمیدرضا حسنی |
گاهی یک ها دنیا را زیرو رو می کنند!  <-PostCategory-> 

    

 می شود تنها با یک محبت، عشق را برای دنیا معنا کرد
 تنها با یک بخشش، تمام هستی را از آن خود کرد
 با یک گذشت، نفرت ها را به دوستی ابدی مبدل کرد
 و تنها با یک لبخند در قلب ها جاودانه شد


 اما تو ای مهربانم!
             میدانی! وقتی لبخند بر لبانت نقش می بندد،
                                            دنیا دیگر، برایم معنایی نمی یابد.
              

 
 

 
گاهی یک ها، دنیا را زیرو رو می کنند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 16:34 توسط حمیدرضا حسنی |
پروردگارا  <-PostCategory-> 

داده هایت ، نداده هایت و گرفته هایت را شکر می گویم

                            

چون داده هایت نعمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است.

    

 

یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بر بخورد
نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد
خطی ننویسم که آزار دهد کسی را
که تنها دل من ؛ دل نیست

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 16:17 توسط حمیدرضا حسنی |
ورود آنجلینا جولی به ایران و کمک به زلزله زدگان آذربایجان  <-PostCategory-> 

کمک انسان دوستانه ی آنجلینا جولی و برد پیت به مردم زلزله زده ی شهر ترکیه که در عکس زیر مشخص است .

گفتنی است شایعه مبتنی بر حضور آنجلینا و برد پیت در ایران برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان.

970013454915 ورود آنجلینا جولی به ایران و کمک به زلزله زدگان آذربایجان + عکس



 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 16:11 توسط حمیدرضا حسنی |
پنج توصیه برای جذاب شدن در سه دقیقه  <-PostCategory-> 

می‌‌خواهید خیلی زود جذاب شوید؟ عجله دارید؟

این امر ممکن است و می‌توانید آن را یاد بگیرید.
در اینجا چند ترفند در اختیارتان می‌گذاریم، این ترفندها توسط روانشناسان مطالعه شده اند و می‌توانند به شما در بهبود درجۀ جذابیت تان در مقابل دلداده تان، کمک کننده باشند …
۱ - نگاه جذاب
۲ - تماس جسمی شما را جذاب تر می‌کند
۳ - لبخند بزنید!
۴ - برای جذابیت از او بخواهید برایتان کاری انجام دهد
۵ - برای رمانتیک شدن فضا، از موسیقی استفاده کنید
 
۱ - نگاه جذاب
نگاه کردن در چشمان فرد مقابل به میزان بسیار زیادی، توجه او را با خود به دنبال خواهد داشت. توجهش بیدار می‌شود. برای این که این ترفند مفید باشد، نگاه کردن نباید بیش از ۴ ثانیه طول بکشد.
این مدت به نظرتان کوتاه است؟ امتحان کنید، طولانی به نظر خواهد رسید.
قدرت نگاه به عنوان یکی از مؤثرترین روش ها شناخته شده است. بی شک به همین خاطر است که طی هزاران سال، زنان چشم ( و مردان ) های شان را آرایش می‌کنند … تصاویر یا مجسمه هایی که از فرعون ها وجود دارد را ببینید!
 
۲ - تماس جسمی شما را جذاب تر می‌کند
زمانی که دارید با فردی که می‌خواهید برایش جذاب باشید، حرف می‌زنید، او را لمس کنید. البته این لمس کردن نباید او را آزار دهد. دست تان را روی بازو، یا شانه اش بگذارید، به او نزدیک شوید و اجازه دهید شانه تان به شانه او برخورد کند.
این نزدیکی و تماس جسمی، شانس شما را برای مورد علاقه و جذاب شدن افزایش می‌دهد.
 
۳ - لبخند بزنید!
اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود.
علاوه بر این، لبخند از روی تمایل خلق و خوی تان را هم بهتر می‌کند بنابراین از لبخند بهره ببرید! به خاطر داشته باشید که رژ لب به همراه آرایش چشم، بر جذابیت های شما تأکید می‌کند.
 
۴ - برای جذابیت از او بخواهید برایتان کاری انجام دهد
اگر او برنامۀ زمانی اتوبوس ها را می‌داند، اگر دربارۀ فیلم دیدن نظرات قابل توجهی دارد، اگر برای رفتن به محلی او می‌تواند شما را هدایت کند، اگر او دربارۀ سفر به مناطق دور صاحب نظر است، اگر او چیزهای خوبی دربارۀ کیفیت و قیمت اتومبیل می‌داند…
ا ز او بخواهید کاری برای تان انجام دهد و یا چیزی به شما یاد دهد، با این کار شما او را در موقعیت بالایی قرار می‌دهید. او احساس ارزشمند بودن می‌کند. و دادنِ احساس ارزشمند بودن ، هنوز شیوه ای برای جذاب شدن است. او برای خودش این چنین تعبیر می‌کند: همراه با تو، من خود را شخصی خوب، ارزشمند و دلچسب احساس می‌کنم. برای شروع از او چه می‌خواهید؟
 
۵ - برای رمانتیک شدن فضا، از موسیقی استفاده کنید
شنیدن موسیقی رمانتیک فضا را برای ایجاد جذابیت بازتر می‌کند. ضمناً، اگر خانمی در فضایی باشد که یک موسیقی رمانتیک در آن جریان دارد، یک مرد ناشناس برای محبوب شدن، شانس بیشتری دارد. به همراه داشتن یک رادیوی‌ کوچک در این موارد جواب می‌دهد.


 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 16:6 توسط حمیدرضا حسنی |
حلالم کن  <-PostCategory-> 
حلالم کن
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حلالم کن دارم میرم 
چقدراین لحظه دلگیره  

گناهی گردن مانیست  
همش تقصیر تقدیره 



نگام کن لحظه ی رفتن  
چه تلخه این هم آغوشی 

چه وحشتناکه دل کندن  
چقدر سخته فراموشی 



پرازبغضم پرازگریه  
پرازتلخی وشیرینی 

حلالم کن دارم میرم  
منوهرگز نمی بینی 



حلالم کن اگه دستام  
به دستای توعادت کرد 

آخه دنیای عاشق کش  
به ما دوتا خیانت کرد 



کلاف آرزوهامو  
چراهیشکی نمی بافه 

برای ما دوتا عاشق  
جدایی دورازانصافه 



تمام سهم من از تو  
یه حلقه س که توو دستامه 

تمام سهم تو ازمن  
یه عشق بی سرانجامه 



تو بارونی ترین ابری  
من از پاییز لبریزم 

چه معصومانه می باری  
چه مظلومانه می ریزم 


 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 16:4 توسط حمیدرضا حسنی |
جمله های عالی از آدم های عادی  <-PostCategory-> 
جمله های عالی از آدم های عادی

 

 

 

 

ترجیح می دهم حقیقتی مرا آزار دهد، تا اینکه دروغی آرامم کند .

.................................................................. 

تنها دو روز در سال هست که نمیتونی هیچ کاری بکنی! 
یکی دیروز و یکی فردا .

.................................................................. 

خوبی بادبادک اینه که 
می‌دونه زندگیش فقط به یک نخ نازک بنده
ولی بازم تو آسمون می‌رقصه و می‌خنده .

.................................................................. 

با کسی زندگی کن که مجبور نباشی 
یه عمر برای راضی نگه داشتنش فیلم بازی کنی .

.................................................................. 

انسان مجموعه ای از آنچه که دارد نیست؛ 
بلکه انسان مجموعه ای است از آنچه که هنوز ندارد، اما می تواند داشته باشد .

.................................................................. 

مردمی که گل ها را دوست میدارند خود از آن گل ها دوست داشتنی ترند . 

.................................................................. 

تهمت مثل زغال است اگر نسوزاند سیاه می کند . 

.................................................................. 

چقدر سخت است همرنگ جماعت شدن وقتی جماعت خودش هزار رنگ است . 

.................................................................. 

اگر گیاهان صدایی نداشته باشند 
به معنای آن نیست که دردی ندارند .

.................................................................. 

اگرمیخواهی محال ترین اتفاق زندگیت رخ بدهد 
باور محال بودنش را عوض کن .

.................................................................. 

آن اندازه که ما خود را فریب می دهیم و گمراه می کنیم، هیچ دشمنی نمی تواند . 

.................................................................. 

حتی اگر بهترین فرد روی کره زمین هستید به خودتون مغرور نشوید 
چون هیچ کس از شخصی که ادعا می کند خوشش نمی آید .

.................................................................. 

من در رقابت با هیچکس جز خودم نمیباشم 
هدف من مغلوب نمودن آخرین کاری است که انجام داده ام .
«بیل گیتس»

.................................................................. 

تنها راه کشف ممکن ها، رفتن به ورای غیر ممکن ها است . 
«آرتور کلارک »

.................................................................. 

برای یاد گرفتن آنچه می خواستم بدانم احتیاج به پیری داشتم 
اکنون برای خوب به پا کردن آنچه که می دانم، احتیاج به جوانی دارم.
«ژوبرت» 
..................................................................

دوست تو کسی است که هرگاه کلمه «حق» از تو شنید، خشمناک نشود . 

.................................................................. 

معبودا! 
به بزرگی آنچه داده ای آگاهم کن تا کوچکی آنچه ندارم نا آرامم نکند.

.................................................................. 

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می کوبد رونده باش 
امید هیچ معجزی ز مرده نیست، زنده باش .

.................................................................. 

یادها فراموش نخواهند شد، حتی به اجبار 
و دوستی ها ماندنی هستند، حتی با سکوت .

.................................................................. 

مترسک عروسک زشتیست که از مزرعه مراقبت میکند 
و آدمی مترسک زیباییست که جهان را می ترساند .

.................................................................. 

دوستی کلام زیباییست که هرکس درکش کرد، ترکش نکرد . 

.................................................................. 

زندگی قانون باور ها و لیاقتهاست، همیشه باور داشته باش 
لایق بهترین هایی .

.................................................................. 

اگر مایلید پیام عشق را بشنویم، بایستی خود نیز این پیام را ارسال کنیم . 

.................................................................. 

در زمین عشقی نیست که زمینت نزند، آسمان را دریاب . 

.................................................................. 

زندگی یعنی : 
ناخواسته به دنیا آمدن
مخفیانه گریستن
دیوانه وار عشق ورزیدن
و عاقبت در حسرت آنچه دل میخواهد و منطق نمیپذیرد، مردن .

.................................................................. 

زن مانند شیشه ی ظریف و شکستنی است 
هرگز توانایی مقاومت او را نیازمایید، زیرا ممکن است شیشه ناگهان بشکند .

.................................................................. 

آموخته‌ام که هیچ‌گاه نجابت و تواضع دیگران را به حساب حماقت‌شان نگذارم . 

.................................................................. 

پیروزی یعنی : 
توانایی رفتن از یک شکست، به شکستی دیگر
بدون از دست دادن اشتیاق .

.................................................................. 

مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند 
اما خوشبختی دیگران همیشه در جلو دیدگان آنهاست

.................................................................. 

کسی باش که عمری با تو بودن، یک لحظه، و لحظه ای بی تو بودن، یک عمر باشد . 

.................................................................. 

زندگی ارزش دویدن دارد، حتی با کفشهای پاره

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 15:59 توسط حمیدرضا حسنی |
خیلی جالبه  <-PostCategory-> 

 

?پـســـر بايــد ...
تـه ريـش داشــته بــاشــه، پــرايــدم داشــتـه بـاشــه
پوسـتـش بـرنــزه بـاشــه، پـرايــدم داشــتـه بـاشــه
مـوهـاشــم کــوتــاه بـاشــه، پـرايـدم داشــته باشــه
پـيـرهــن مــردوونه بپــووشــه، پـرايــدم داشــته بـاشــه
بـو ادکلنــش هـمـه جـارو بــرداره،پـرايــدم داشـتــه باشــه
آسـتـينـشـو تـا آرنــج بـزنه بـالا، پـرايـدم داشـته بـاشـه
دمـاغــش عمــلـي نبـاشــه، پـرايــدم داشتـه باشــه
قـدش بلنــدتر از دووس دختــرش باشــه پـــرايـدم داشتــه باشــه
پســر بايد پـرايد داشتـه باشـه، »»پرايــــــــــــــــــد««
 

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

کي ديگ از فانتزياي معکوسم اينه که با دوس دختر فرضيم تو خيابون قدم بزنم بعدش يه پسره هيکلي بياد بهش تيکه بندازه منم مثل هميشه جو بگيره صداش کنم آهااااي خوشگل پسر بيا اينجا بينم,چيزي گفتي؟؟؟
اونم يقم رو بگيره بگه آره,مشکليه؟
منم بگم:نه داداش نوکرتم,غلط کردم بيخيال جون مادرت و اون بره
بعد دوس دخترم بگه خاک تو سرت اگه نزديک ولنتاين نبود و پرايد نداشتي آدم حسابت نميکردم!!
منم بهم بربخوره و با صحنه آهسته برم بزنم پسره صداي سگ بده
 و در حالي که با افتخار برگشتم پيش دوست دخترم پسره اسلحش رو در بياره از پشت بزنه تو قلبم و بيوفتم رو زانوهاي دوس دخترم اون داد بزنه نه امین تو نبايد بميري!!!منم تف کنم تو صورتش و بميرم!!!

 

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

دو تا آباداني به هم مي رسن. اولي مي گه: جات خالي ديروز رفتم شکار هفت تا خرگوش چهار تا آهو سه تا شير شکار کردم.دومي ميگه: همش همين؟اولي مي گه: بابا، آخه با يک تير مگه بيشتر از اينم مي شه؟دومي ميگه : تازه تفنگم داشتي؟

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

رفته بودم دستشويي که يه دف عه بابام اومد درو محکم زد.منم هول شدم با عصابانيت داد زدم 2دقيقه اومدم دستشويي کوفتم کردي.
بابام در اوج متانت فرمود: بخور بابا نوش جونت

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

واقعاً اين استادا از کجا مي فهمن ما کجا رو بلد نيستيم همون رو سوال مي دن؟

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

خانومه تلفن زده به بابام

که ما يه دستگاهي ميفروشيم که قيمت قبض برق رو تا ۵۰% کاهش ميده

بابام بهش گفت:

ممنون پسرم کنتور رو دستکاري کرده قبضمون ۱۰۰% کاهش داشته

اگه خواستيد نصف قيمت واسه شما حساب ميکنيم !

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

بچه: بابا نقاشيم قشنگه ؟

بابا: آره بابايي چي کشيدي ؟ !

بچه : يه گاوه داره علف ميخوره !

بابا: پس علفش کو ؟

بچه : گاوه خوردش ! 

بابا: پس گاوش کو ؟

بچه : خب علفشو خورد رفت ديگه !!!

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

وقتي با فک و فاميلا اسم فاميل بازي ميکنم :

اسم : غلام
فاميل : غلامي
غذا : غلام پلو
ميوه : غلام سبز
شغل : غلام فروشي
شهر : غلام رود
کشور : غلامستان
گل : غلام بو
اشيا : غلام پلاستيکي
ماشين : هموني که غلام سوار ميشه ! (اسمشو نميدونم)

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

يکي از آپشن هاي که پسرا دارن اينه که ..
.
.
شکست عشقي ميخورن در حد خودکشي... اصن داغون...

 

ولي باز هر دختر خوشگلي رو که ميبينن ميگن جو و و ن ن.

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

يه بار کارنامم رو خراب کرده بودم، به يه مرده تو خيابون قضيه رو گفتم که بياد خودشو پدرم چا بزنه کارناممو بگيره،يارو قبول کرد رفتيم کارنامه رو گرفتيم،يهو جلو مديرو ناظم زاااااارت خوابوند تو گوشم که اين چه وضع درس خوندنه؟!
منم زارت يدونه زدم بهش گفتم به تو چه مردیکه !!!
ناظم گرخيده بود گفت اينا ديگه کين؟يارو کمربندشو در اورد افتاد دنبالم تو حياط مدرسه...خلاصه ديگه از اون به بعد کارناممو ميدادن به خودم...

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

اعتراف ميكنم بچه كه بودم وقتي کارتون نشون ميداد... دسشوييم ميگرفت،تلويزيون رو خاموش ميکردم که کارتون تموم نشه... بعد که ميمومدم روشن ميکردم ميديدم تموم شده جيغ و دااااااااد واس مادرم که چرا روشن کردي که تموم شه.. اين مدل احمق بودم من

❤♡❤♡❤smsjokbahal.blogfa.com❤♡❤♡❤

مرده میره چلوکبابی . گارسون میگه : چی میل دارین؟

مرده میگه : چلو کباب

ــ با کمال میل .

ــ نه ! با سماق و نوشابه !


 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:48 توسط حمیدرضا حسنی |
خطاي چشم  <-PostCategory-> 

آیا این آقا مشغول نقاشی روی دیوار است یا هوا؟!!؟

**************************************************

آیا این تصویر نمایانگر چند ستون است یا چند آدم ؟۱

 

**************************************************

قابل توجه!!!؟

**************************************************

آیا تعداد این ها (۱۳) یا ( ۱۲ ) است !!!؟

**************************************************

آیا این تصویر متحرک است یا ثابت!!!؟

سر خود را به جلو و عقب حرکت دهید. حرکت دو دایره را می بینید!!!؟

**************************************************

چه کسی بالااست و چه کسی پائین است!!!؟

**************************************************

آیا این عکس یک صورت است یا باغ وحش!!!؟

**************************************************

آیا این تصویر یک صورت است یا یک منظره طبیعی !!!؟

**************************************************

آیا این تصویر کوه های قطب شمال است یا یک گله اسب!!!؟

**************************************************

آیا این تصویر سایه درختان است یا چند خانمی که در حال گذشتن از رودخانه هستند!!!؟!

**************************************************

آیا این شکل ها متحرکند یا ثابت!!!؟

**************************************************

آیا در این عکس اردکی را می بینید یا خرگوش!!!؟



 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:44 توسط حمیدرضا حسنی |
خطاي چشم  <-PostCategory-> 

آیا این آقا مشغول نقاشی روی دیوار است یا هوا؟!!؟

**************************************************

آیا این تصویر نمایانگر چند ستون است یا چند آدم ؟۱

 

**************************************************

قابل توجه!!!؟

**************************************************

آیا تعداد این ها (۱۳) یا ( ۱۲ ) است !!!؟

**************************************************

آیا این تصویر متحرک است یا ثابت!!!؟

سر خود را به جلو و عقب حرکت دهید. حرکت دو دایره را می بینید!!!؟

**************************************************

چه کسی بالااست و چه کسی پائین است!!!؟

**************************************************

آیا این عکس یک صورت است یا باغ وحش!!!؟

**************************************************

آیا این تصویر یک صورت است یا یک منظره طبیعی !!!؟

**************************************************

آیا این تصویر کوه های قطب شمال است یا یک گله اسب!!!؟

**************************************************

آیا این تصویر سایه درختان است یا چند خانمی که در حال گذشتن از رودخانه هستند!!!؟!

**************************************************

آیا این شکل ها متحرکند یا ثابت!!!؟

**************************************************

آیا در این عکس اردکی را می بینید یا خرگوش!!!؟



 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:44 توسط حمیدرضا حسنی |
ماجراي دوست دختر  <-PostCategory-> 

دیشب رفتم استخر,بعداز شنا اومدم لباسامو بپوشم دیدم رو موبایلم 4 تا میس کاله 6 تا اس ام اس از دوس دخترم:
 اس ام اس 1:عزیزم چرا زنگ میزنم جواب نمیدی؟
 اس ام اس 2:انگار سرت شلوغه جواب اس ام اس هم نمیدی.
 اس ام اس 3:همین الان زنگ میزنی وگرنه من می دونم وتو
 ......اس ام اس4:کثافت آشغال معلوم هست کدوم گوری هستی؟
 اس ام اس 5:تقصیر منه که آدم حسابت کردم کچل ایکبیری با اون مامان چاقت.گمشو برو پیش همون دختر عموی ...
 اس ام اس6:راستی اینم میگم که بسوزی منو دوستت حميد دو ماهه رابطه داریم.بای!!



 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:40 توسط حمیدرضا حسنی |
دلنوشته های عاشقانه  <-PostCategory-> 
دلم تنگ شده است برای کودکی هایم...

و اشک هایی که بند می آمد

با یک ، آب نبات ِ چوبی ...!


 

شاید یه کسی شبا برای اینکه خواب تورو ببینه
به خدا التماس می کنه!!
شاید یه کسی به محض دیدن تو دستاش یخ می کنه و تپش قلبش مرتب بیشتر می شه!!!
مطمئن باش یه کسی شبا به خاطر تو ؛
تو دریایی از اشک می خوابه !!!!
ولی تو اونو نمی بینی ....
 
 
 
دفتر عشـــق كه بسته شـد

ديـدم منــم تــموم شــــــــــــــــــــــــ دم
خونـم حـلال ولـي بــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــدون
به پايه تو حــروم شــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــدم
اونيكه عاشـق شده بــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــود
بد جوري تو كارتو مونــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــد
براي فاتحه بهـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــت
حالا بايد فاتحه خونــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــد
تــــموم وســـعت دلـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــو
بـه نـام تـو سنـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــد زدم
غــرور لعنتي ميگفـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــت
بازي عشـــــقو بلـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــدم
از تــــو گــــله نميكنــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــم
از دســـت قــــلبم شاكيـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــم
چــرا گذشتـــم از خــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــودم
چــــــــراغ ره تـاريكـــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــيم
دوسـت ندارم چشماي مــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــن
فردا بـه آفتاب وا بشـــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــه
چه خوب ميشه تصميم تــــــــــــــــــــــــ ــــــــو
آخـر مـاجرا بــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــشه
دسـت و دلت نلـــــــــــــــــــــــ ـرزه
بزن تير خـــــــــــــــــلاص رو
ازاون كه عاشقـــت بود
بشنواين التماسرو
ــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــ
ـــــــــــ
ــــــ
 
 
 

یکنفر در همین نزدیکی ها
چیزی
به وسعت یک زندگی برایت جا گذاشته است ...
خیالت راحت باشد
آرام چشمهایت را ببند
یکنفر برای همه نگرانی هایت بیدار است
یکنفر که از همه زیبایی های دنیا
تنها تو را باور دارد

 
 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:31 توسط حمیدرضا حسنی |
گفت و گو با خدا  <-PostCategory-> 
بـــــارالهــــــــــا ...


"زخم "ها .... "رحم" میخواهند ...


فقط این دو نقطه را بردار ....


تــــــــــو که خدایی .. ♥


__________________
دلتنگم ؛ مثل ماه

که بدون نیمه اش هر شب لاغرتر می شود . . .

 
*****************************************
 

خدایا..
مى خواهم اعتراف کنم!
خسته ام..
من امانت دار خوبى نیستم..
“مرا” از من بگیر.. مال خودتــــــــــــ..
من نمى توانم نگهش دارم...



....
__________________
انسان ، حرفیست
زده می شود،خوانده می شود
ترانه می شود ، به یاد می ماند …
گاهی ناله ایست،تنها خاک خوب می فهمدش ….
******************************************
 
خدایا...............................
عشق را آفریدی تا انسان ها بیشتر یکدیگر را دوست بدارن
ولی..............
انسان ها قدر آن را ندانستند ....................
و از آن سو استفاده کردند ........
حال می بینی که خوبی به این ها نیامده.....................
پس اصرار به خوبی مکن..............
__________________
 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:29 توسط حمیدرضا حسنی |
مهمترين عناوين روزنامه هاي صبح امروز  <-PostCategory-> 

جام جم

-احمدی نژاد: حاضرم اولین فضا نورد ایرانی باشم/رونمایی از دستاوردهای فضایی با حضور رییس جمهور
-مشارکت 1000 شعبه فروشگاه های بزرگ در عرضه اقلام نوروزی؛5/2 میلیون کارمند همیار کارت می گیرند
-رییس صدا و سیما: سلاح تحریم بر انقلاب اسلامی کارگر نیست
-سرمربی تیم ملی :نباید با نگاه نتیجه گرا فضا را برای جوانان سنگین کرد/تیم ملی تکواندو پوست انداخت

 
*کیهان
-در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي صورت گرفت ؛رونمايي از دستاوردهاي جديد فضايي و نظامي 
-به رغم حضور نظاميان صورت گرفت؛ فرياد مرگ بر آل خليفه در آستانه سالگرد انقلاب بحرين عرضه فراوان كالاهاي اساسي با نرخ مناسب در ايام نوروز 
-براي مقابله با اقدامات تروريستي صورت گرفت ؛تشكيل ارتش مختار توسط حزب الله عراق 
-نفت سودان جنوبي به تل آويو صادر مي شود 

 
*وطن امروز
-ژولين آسانژ، مؤسس ويكي‌ليكس افشا كرد؛فيلم اسپيلبرگ، دروغ سيا 
-وزیر دفاع اعلام كرد:پرتاب «فجر» و «طلوع» در آینده نزدیک 
-سعید جلیلی در نشست خبری در دمشق تأكيد کرد؛گفت‌وگوهای ملی؛ راه‌حل بحران سوریه 
-مخالفت ترکیه با پیشنهاد رئیس مخالفان سوری برای مذاکره با دمشق؛ الخطیب را از ائتلاف خارج کنید 

 
*خراسان
-کالاهاي اساسي ارزان قيمت با «هميار کارت» عرضه مي شود
-فرمانده نيروي زميني ارتش: تانک ارتقا يافته ذوالفقار با تي۷۲اس روسي رقابت مي کند
-ويراژهاي پسرانه مقابل مدارس دخترانه
-احتمال مذاکرات مستقيم بين دولت سوريه ومخالفان افزايش يافت

 
*آرمان
- از ماه آینده و در سمت رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد؛آغاز سفرهای خارجی مشایی 
- توصیه‌ مهم به دولت دوم اوباما؛ هیلاری: مذاکره با ایران را جدی بگیر 
- کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان مشخص نیست؛ اصلاح‌طلبان با کاندیدای واحد می‌آیند 
- احمدی‌نژاد:حاضرم ریسک کنم و اولین فضا‌نورد ایرانی باشم 

 
*آفتاب یزد
-در مراسم رونمایی از دستاوردهای فضایی ایران بیان شد؛احمدی نژاد: حاضرم اولین فضا نورد ایرانی باشم 
-بانکمرکزی به بانکها هشدار داد؛احتمال وقوع سواستفاده های بزرگ در نظام بانکی
-مجادله پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه؛دولت:مجلس خود را با ما تطبیق کند
-در یک مراسم تشریح شد؛تحلیل سفر ایران در فرانسه از اشتباهات 1+5

 
*خورشید
-بانک مرکزی اعلام کرد:شرایط جدید فروش ارز مسافری
- بلیت نوروزی هواپیما، اتوبوس و قطار گران نمی‌شود 
-رئیس‌جمهور احمدی نژاد:دشمن در لباس و نام ایرانی مقابل ماست
- «همیار کارت» طرحی برای بالابردن قدرت خرید کارمندان 

 
*رسالت
-دکتر محمدجواد لاريجاني در جمع کارکنان مرکز پژوهش هاي مجلس مطرح کرد:مناقشات مجلس نشانه سرزندگي سيستم سياسي کشور
-حبيب الله عسگراولادي:جريان انحرافي مي خواهد کشور در فتنه بماند
-نيكزاد:قيمت بليت نوروزي هواپيما، قطار و اتوبوس افزايش نمي‌يابد
-وزير صنعت ، معدن و تجارت:اقلام اساسي مردم با قيمت مناسب عرضه مي شود

 
*حمایت
-معاوناول قوه قضاییه تاکید کرد:ضرورت تعامل دستگاه های اجرایی برای اجرای عدالت
-در تماس تلفنی لاریجانی با همتایان عربی صورت گرفت؛رایزنی پارلمانی کشورهای اسلامی درباره سوریه
-نیکزاد:نرخ بلیت نوروزی افزایش نمی‌یابد
-با کدگذاری کارت بنزین خودروها؛نقل و انتقال سهمیه‌های بنزین ممنوع شد

 
*جوان
-تلاش دانشمندان ایرانی باز هم به بار نشست؛سلام سانترفیوژهای هسته ای
-جلیلی :تل آویو از حمله به سوریه پشیمان خواهد شد
-دستگیری یک عامل سلطنت طلب در تهران
-وزیر دفاع خبر داد:سیمرغ ایرانی ماهواره طلوع را به فضا فرستاد

 
*ملت ما
-2/5 میلیون کارمند «همیار کارت »می گیرند
-احمدی نژاد به مصر سفر می کند؛تهران و قاهره در اندیشه بهبود روابط
-کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در گفت و گو با ملت؛مهم ترین علت کسری بودجه سلامت نقص در مدیریت است

 
*ابتکار
-تصويب چند دوازدهم يا صبر تا رسيدن لايحه کامل؟مجلس برسر دوراهي بودجه!
-احمدي نژاد: حاضرم اولين فضانورد ايراني باشم 
-زمزمه 7ساله شدن دوره ابتدايي بار ديگر قوت گرفت؛5 ساله‌ها به مدرسه مي‌روند؟ 
-"هميارکارت” مي‌آيد؛طرح دولت براي بالابردن قدرت خريد کارمندان 

 
*سیاست روز
-عسگراولادي مطرح کرد؛جريان انحرافي ما را گرفتار فتنه کرده و مي‌خواهد کشور در فتنه بماند
-كانديدا صادر مي‌كنيم؛ اصلاح‌طلبان اندرخم يك كوچه
-تانك ذوالفقار برتر از تي ۷۲
- آنكارا همچنان بازيگري براي غرب را تكرار مي‌كند؛سنگ‌اندازي ترکیه پيش پاي گفت وگوی ملی سوریه

 
*اعتدال 
-با معرفي 13 مقاله برتر،نخستین جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی پايان يافت
- معرفي برگزيدگان نهائي مسابقات سراسری قرآن کریم در ساري 
- 5 جلد از تفسير آموزشی قرآن نگارش يافت 
- پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران بدون آزمون ورودی 

 
*فرهیختگان
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد:مهم ترین ویژگی های آیین نامه های نقل و انتقال دانشجویی
-رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم خبر داد:تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان هسته ای
-با حضور رییس جمهور صورت گرفت؛رونمایی از مدل توسعه ای زهره و ناهید
-از سوی رییس جمهور سرپرست  وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی منصوب شد

 
*جمهوری اسلامی
-گام تازه ايران در پرتاب ماهواره؛ مدل مهندسي ماهواره‌هاي مخابراتي ناهيد و زهره رونمايي شد 
-وزیر امور خارجه:مذاكرات ايران و آمريكا منطقه ممنوعه نيست
-درپنجمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي اعلام شد؛ رشد 600 درصدي ثبت اختراعات در كشور
-رئيس ائتلاف مخالفان سوريه:قدرت‌هاي بزرگ جهان به حل بحران سوريه اعتقادي ندارند 

 
*مردم سالاری
-معاون نظارتي بانک مرکزي به بانك‌ها هشدار داد:احتمال وقوع مجدد سوء‌استفاده‌هاي بزرگ بانکي
-در مراسم رونمايي از تانک‌هاي ارتقا يافته ارتش مطرح شد:تانک ذوالفقار با تي 72 اس روسي رقابت مي‌کند
- بخش روانپزشکي در طرح پزشک خانواده مغفول مانده است؛حرکت خزنده اختلالات رواني زير پوست جامعه 
-علي اکبر صالحي مذاکره با آمريکا را «منطقه ممنوعه» ندانست:ايران درحال بررسي پيشنهاد آمريکاست 

 
*دنیای اقتصاد
- سخنگوي مركز مبادلات ارزي تشريح كرد؛چهار دليل نوسان اخير دلار
- تركيه: 3+5 تشكيل شود؛واكنش جليلي به تاريخ جديد
-تعيين‌ تكليف زمين‌هاي دولت در پايتخت
- نامه هشدار بانك مركزي به موسسات پولي        

 
*هدف و اقتصاد
-معاون گمرک اعلام کرد:ممنويت خروج قلاده‌هاي طلا از کشور 
- آغاز مجدد فروش قطعي محصولات سايپا از اوايل هفته آينده 
-رييس سازمان خصوصي سازي خبرداد:نقش 75 درصدي بازار سرمايه در واگذاري ها 
-معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد:افتتاح 36 پروژه حمل‌ونقلي در دهه فجر  

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:16 توسط حمیدرضا حسنی |
شلوار پوشیدن زنان پاریسی آزاد شد  <-PostCategory-> 
بر اساس اعلام این نماینده مجلس فرانسه، هنوز قانونی در این کشور وجود دارد که اعلام می کند "هر زنی که می خواهد مانند مردان لباس بپوشد باید از مرکز پلیس مجوز بگیرد".
به گزارش 598 به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگرچه فرانسه خود را مهد آزادی بیان و دموکراسی می داند و همواره از کشورهایی مانند ایران با ادعاهایی مانند نقض حقوق زنان گلایه می کند، اما افشای برخی قوانین عجیب در این کشور گواه دیدگاههای بسته و عجیب در این حکومت است.

ماجرا مربوط به قانونی است که بر اساس آن و مطابق با فرمان شماره 22 نوامبر سال 1800 موسوم به فرمان "شبیه شدن لباس زنان به مردان"، زنان پاریسی تنها موقعی حق دارند شلوار بپوشند که یا فرمان دوچرخه در دست داشته باشند یا افسار اسب!

این موضوع همچنان به صورت یک فرمان قانونی تداوم داشت و اگرچه رعایت نمی شد، اما لغو هم نشده بود تا اینکه آلن اوپر از نمایندگان راستگرای سنای فرانسه ژوئیه گذشته در سئوالی کتبی از وزارت حقوق زنان فرانسه از این مسئله که هنوز قانونی در این کشور وجود دارد که اعلام می کند "هر زنی که می خواهد مانند مردان لباس بپوشد باید از مرکز پلیس مجوز بگیرد"، ابراز تاسف کرده بود.

وزارت حقوق زنان فرانسه نیز در پاسخ به این سوال جالب که آیا دولت فرانسه قصد ندارد این قانون را لغو کند، تاکید کرده بود که این موضوع با اصول قانون اساسی فرانسه مغایرت دارد و لذا فاقد هر گونه ارزش حقوقی است و فقط سندی آرشیوی در مرکز پلیس پاریس محسوب می شود!

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:10 توسط حمیدرضا حسنی |
علت کندی اینترنت چیست؟  <-PostCategory-> 
مردم انتظار دارند سرعت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت کنونی برای باز کردن یک صفحه عادی هم کند است

مرآت:دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که کندی اینترنت به علت مقابله با حملات سایبری است. به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی اخوان بهابادی، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با اشاره به حملات سایبری به فضای مجازی کشور، مقابله با این حمله ها را نیازمند کاهش پهنای باند درگاه بین المللی اینترنت اعلام کرد که منجر به کندی در باز شدن صفحات می شود.

 

او افزود: «مردم انتظار دارند سرعت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت کنونی برای باز کردن یک صفحه عادی هم کند است، امیدواریم با وعده ای که دادیم در سه ماهه اول سال جدید شاهد تغییرات جدی باشیم.»

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی در انتها با اشاره به حملات سایبری به کشور تصریح کرد: «برخی از این حملات اعلام و بسیاری اعلام نمی شود ولی وقتی این حمله ها صورت می گیرد ما مجبور می شویم در درگاه بین المللی کشور ترافیک را کاهش دهیم، در آن مقطع اگر میزبان سایتی در خارج باشیم، احساس می کنیم که اینترنت کند شده است.»

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:9 توسط حمیدرضا حسنی |
گران ترين شهر جهان برای زندگی  <-PostCategory-> 
طبق يک نظرسنجي جديد، ژاپن يکي از گران ترين کشورهاي جهان براي زندگي کردن است.
 
توکيو گران ترين شهر جهان لقب گرفته و هزينه هاي زندگي در آن بيشتر از هر شهر ديگري در دنياست.
نشريه انگليسي اکونوميست در بررسي يکصد و چهل شهر از يکصد و نود و سه کشور دنيا و با در نظر گرفتن شاخص هايي همچون قيمت يکصد و شصت ماده غذايي، موقعيت اين شهرها را از نظر هزينه هاي زندگي مشخص کرده است. در اين رتبه بندي ، توکيو جايگاه اول ، اوزاکا (شهر ديگر ژاپن ) جايگاه دوم و شهرهاي سيدني ، ملبورن ، اسلو ، سنگاپور ، زوريخ ، پاريس ، کاراکاس و ژنو جايگاه هاي بعدي را به دست آوردند.
 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 19:8 توسط حمیدرضا حسنی |
گلچینی از بهترین مطالب  <-PostCategory-> 
 
كشور من جايی است كه مردانش نسبت به خواهر و مادر خود غيرتی هستند ,و نسبت به خواهر و مادر ديگران روشنفكر
من هیچ اصراری به فارسی سازی ندارم اما آخه چکمه به اون خوبی چش بود که یهو بوت افتاد تو دهنا؟
 
من هیچ اصراری به فارسی سازی ندارم اما آخه چکمه به اون خوبی چش بود که یهو بوت افتاد تو دهنا؟

 

 

همین که خدا سیستم صوتی وز وز پشه مگس رو روی گنجشک و کفتر و کلاغ پیاده سازی نکرده جای تشکر داره !

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 18:42 توسط حمیدرضا حسنی |
بهترین مطلب روز...........  <-PostCategory-> 

(گذشته را در آغوش بگير، اما در آن زندگي نکن)
بيهوده متاز که مقصد خاک است
- هرگز برای خوشبختی امروز و فردا نکن

- نماز وقت خداست انرا به ديگران ندهيم

- هرگاه در اوج قدرت بودی به حباب فکر کن

- هر چه قفس تنگ تر باشد، آزادی شیرین تر خواهد بود

- دروغ مثل برف است که هر چه آنرا بغلتانند بزرگتر می شود

- هرگز از کسي که هميشه با من موافق بود چيزي ياد نگرفتم

- خطا کردن یک کار انسانی است امّا تکرار آن یک کار حیوانیست

- دستي را بپذير که باز شدن را بهتر از مشت شدن آموخته است

- تنها موقعی حرف بزن كه ارزش سخنت بیش از سكوت كردن باشد

- هیچ زمستانی ماندنی نیست...حتی اگر تمام شبهایش یلدا باشد

- مرد بزرگ، كسي است كه در سينۀ‌خود ، قلبي كودكانه داشته باشد

- سقف آرزوهایت را تا جائی بالا ببر كه بتوانی چراغی به آن نصب كنی

- يادها رفتند و ما هم ميرويم از يادها. کي بماند برگ کاهي در ميان بادها

- دوست داشتن کسي که لايق دوست داشتن نيست اسراف محبت است

- هيچوقت نمی‌توانيد با مشت گره ‌کرده ، دست کسی را به گرمی بفشاريد

- نگاه ما به زندگي و کردار ما تعيين کننده ي حوادثي است که بر ما مي گذرد

- کاش در کتاب قطور زندگي سطري باشيم ماندني ... نه حاشيه اي از ياد رفتني

- هر که منظور خود از غیر خدا می طلبد ، او گدایی است که حاجت ز گدا می طلبد

 

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 18:37 توسط حمیدرضا حسنی |
برنامه ریزی یعنی نقشه موفقیت  <-PostCategory-> 

برنامه ریزی یعنی نقشه موفقیت 

اگر می خواهید از زندگی تان رضایت بیشتری داشته باشید، برنامه ریزی را فراموش نکنید 

وقتی واژه «برنامه ریزی» را می شنویم شاید این تصور برایمان تداعی شود که باید کار و تکنیک خاصی را انجام دهیم و انجام آن قطعا مشکل خواهد بود. در صورتی که تمام امور کوچکی که در طول روز انجام می دهیم، نوعی برنامه ریزی هستند.

درحقیقت برنامه ریزی، فرایندی برای رسیدن به اهداف است که با توجه به فعالیت ها می تواند بلندمدت، میان مدت یا کوتاه مدت باشد. برای مدیرانی که در جستجوی حمایت های بیرونی هستند، برنامه ریزی، مهم ترین و کلیدی ترین سند برای رشدشان است.

برنامه ریزی نقش مهمی در کمک به جلوگیری از اشتباهات یا تشخیص فرصت های پنهان بازی می کند و تا حدودی در پیش بینی و ساختن آینده کمک کننده است و پلی است بین آنجایی که هستیم و آنجایی که می خواهیم برویم.

● واقع بینانه بنگرید

بسیاری از افرادی که در مقاطع مختلف زندگی با شکست یا اشتباهاتی مواجه می شوند، عوامل خارجی را در شکل گیری آن موثر می دانند، اما واقعیت چیز دیگری است. تا چه زمانی می توان عوامل خارجی چون جامعه، والدین، اطرافیان، دوستان و... را در شکست ها یا ناکامی هایمان مقصر بدانیم.

اگر کمی منطقی فکر کنیم و بازخوردی از کارهایمان داشته باشیم، قطعا متوجه خواهیم شد که در کجای مسیر خودمان مقصر بوده ایم، چه زمانی جسارت به خرج نداده ایم یا آنطور که باید و شاید برای انجام کاری اراده نکرده ایم که در نهایت باعث از دست دادن مجال ها شده است. برای رسیدن به این هدف، باید حساب خودمان را با خود مشخص کنیم و ببینیم آیا تا به حال توانسته ایم انسان موفقی باشیم؟

بعد از آن بازخورد، اصلاح مسیر انجام دهیم یعنی اگر دچار ضعف هستیم آن را بپذیریم و درصدد اصلاح آن بربیاییم و از انسان هایی که الگوی مناسبی برای جامعه و اطرافیان هستند و یا از یک مشاوره متخصص برای ادامه راه بهره بگیریم.

اگر به مدت ۳۰ یا ۴۰ سال است که با پیروی از برنامه قبلی به اینجا رسیده ایم قطعا صد سال آینده نیز در همین نقطه خواهیم بود. پس اگر هدفتان والاتر از این است، باید راه دیگری را پیش بگیرید و برنامه ریزی خاصی برای زندگی تان داشته باشید و از ابزارهای دیگری برای رسیدن به هدفتان کمک بگیرید. امروزه مهارت های زندگی، یکی از فنون، تکنیک ها و مبانی است که هر انسانی باید آن را یاد بگیرید تا بداند چگونه زندگی کند.

● با مهارت ها به برنامه ریزی موفق دست یابید

اکثرا برای اینکه چگونه کار کنیم و انسان، مدیر، مهندس، معلم یا پزشک موفقی باشیم، پرورش یافته ایم درحالی که کسی به ما یاد نداده است چگونه همسر، ولی یا فرزند موفقی برای والدین یا حتی همسایه یا شهروند خوبی باشیم. این کار مستلزم این است که مهارت های زندگی اجتماعی خانوادگی را یاد بگیریم.

برای دستیابی به مهارت های زندگی فرد باید چگونگی برقراری ارتباط و فکر کردن را بیاموزد. حتی باید یاد بگیرید در طول زندگی با چه کسانی در تماس باشد تا فکر او در جهت درست و به سمت تعالی حرکت کند. شاید این سوال پیش بیاید که برنامه ریزی چه ارتباطی با این مساله دارد. باید گفت ذهن انسان در محیط شکل می گیرد.

همکلاسی، همسفر، همسایه دوست و همگی کسانی که با ما به نوعی همگونی ایجاد می کنند در برنامه ریزی و دستیابی ما به اهدافمان تاثیرگذارند و گاهی نقش کاتالیزور را ایفا می کنند؛ درحقیقت آنها با این نقششان حرکت ما را در رسیدن به اهداف متعالی تسریع می بخشند.

پس نباید فراموش کرد که همه عوامل چه در حاشیه و چه در دایره زندگی، در رسیدن به اهداف و داشتن یک برنامه ریزی صحیح موثرند حتی آن پرنده خوش آوازی که روی درخت نشسته است. از این رو باید چشم ها را خوب باز کرد و دید چرا گاهی حوصله برنامه ریزی نداریم یا دچار اشتباه می شویم. اکثر افرادی که حوصله ای برای برنامه ریزی ندارد عوامل موثر در آن (که اغلب در حاشیه هستند)، را بی تاثیر می دانند، درحالی که چنین نیست.

فردی که بدون برنامه پیش می رود خود را قربانی هر حادثه و اتفاقی می کند و اجازه می دهد هر کسی برای او برنامه ریزی کند. وقتی فردی برنامه ریزی برای زندگی خود نداشته باشد به جایی نخواهد رسید و در مسیر زندگی هر کس او را به مسیری هدایت خواهد کرد که در نهایت باعث گمراهی او خواهد شد.

در حال حاضر بسیاری از افراد تحصیلکرده و سرمایه دار جامعه سردرگم هستند و زمانی که جویای حالشان هستی با این کلمات مواجه می شوی «نمی دانم» یا «به هم ریخته ام.» وقتی به زندگی و افکار آنها نزدیک می شوی می بینی اصول مدیریت آنها مغایر با «بسیج منابع» است. بسیج منابع یعنی گردآوری، نزدیک کردن و به کارگیری منابع انسانی (شامل اعضای خانواده، دوست، همکلاسی، استاد و همسایه ...)، سرمایه مالی، ابزارها و امکانات فرصت ها و توانمندی ها که همگی باعث می شوند بتوانیم وزنه تصمیمان را در ترازوی برنامه ریزی سنگین کنیم.

گاهی افراد شبیه پر هستند که با هر وزش به هر سمتی سوق پیدا می کنند، درحالی که در مقابل آنها افرادی هم هستند که همچون سنگ مقاومند. اینها افرادی هستند که یاد گرفته اند با به کارگیری بسیج منابع، استفاده از اهرم های دیگران، اهرم فکر اعضای خانواده و دوستان و... چگونه وزن خود را در برنامه ریزی زیاد کنند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:59 توسط حمیدرضا حسنی |
۸ویژگی برترمردان موفق  <-PostCategory-> 

افرادی که در کار خود خیلی موفق هستند، همیشه برای انجام کارهایشان روش متفاوتی نیز دارند. در این مطلب می خواهیم ببینیم آنها چه کار می کنند و چرا تلاششان ثمر می دهد.

تبیان زنجان

۱- آنها برنامه های پشتیبان تهیه نمی کنند داشتن برنامه های پشتیبان به شما کمک می کند تا شب خواب راحت تری داشته باشید.

 این برنامه ها همچنین در شرایط سخت و دشوار نیز کارها را آسان می کنند. برای به انجام رساندن برنامه های اولیه خود باید سخت تر و بیشتر کار کنید. تعهد کلی شما را مجبور می کند تا سخت تر از آنچه تصور می کنید تلاش کنید. اگر به هر دلیلی بدترین اتفاق نیز رخ دهد، شما باید این اطمینان را داشته باشید که می توانید دوباره آن را از نو بسازید. تا زمانی که سخت کار کنید و از تجربیات گذشته خود درس بگیرید، می توانید از عهده هر کاری به خوبی بربیایید.

 ۲- آنها کار را به انجام می رسانند شما با کمی تلاش می توانید خوب باشید.

 مسلما با تلاش بیشتر بهتر هم خواهید بود. اما نمی توانید بدون تلاش های مستمر و متمرکز، در انجام هر کاری عالی ظاهر شوید. هنگامی که به فردی با مهارت های نادر نگاه کنیم، می بینیم که پشت این موفقیت صدها ساعت تلاش مستمر و بی وقفه خوابیده است. هیچ میانبری برای این منظور وجود ندارد. هیچ موفقیتی یک شبه به دست نمی آید. همه ما می دانیم که با تلاش زیاد و ثابت قدم بودن می توان پیشرفت کرد اما افراد معدودی این اصل را دنبال می کنند؛ مگر افراد بسیار موفق!

۳- آنها بیشتر کار می کنند مدیران بسیاری وجود دارند که حتی از کارمند خود بیشتر کار می کنند.

آنها همیشه فهرست بلند بالایی از کارهای در دست انجام خود دارند. به همین منظور باید زمان زیادی را به کارهای خود اختصاص دهند. از همه بهتر و جالب تر این است که افراد موفق دوست دارند که بیشتر زمان خود را برای کارشان اختصاص دهند. یعنی با تمایل کامل این کار را می کنند. اگر حجم کاری خود را قبول نکنید، اهداف شما مفهوم چندانی برای شما نخواهد داشت یا هدف دشواری برای رسیدن نخواهد بود. همچنین نمی توانید یک فرد فوق العاده موفق باشید.

 ۴- آنها همرنگ جماعت نیستند راهکارهای رایج، نتایج رایجی نیز در بر دارند.

پیوستن به جمع – هر چه قدر هم که کارآمد و موفق باشند – منجر به کسب نتایج متوسط و معمولی می شود. انسان های خیلی موفق برطبق عادت، کارهایی می کنند که دیگران انجام نمی دهند. آنها اصولا وارد عرصه هایی می شوند که دیگران نمی شوند زیرا به این ترتیب رقابت کمتر و شانس موفقیت بیشتر است.

۵- آنها کارشان را شروع می کنند موفقیت های متوسط در نتیجه اهداف متوسط به دست می آیند.

تصمیم بگیرید که واقعا چه می خواهید: بهترین، سریع ترین، ارزان ترین و بزرگ ترین تلاش و کار خود رادر این مسیر انجام دهید. همیشه نهایت هر چیزی را هدف بگیرید و ببینید کجا می خواهید آن کار تمام شود. این هدف شماست. به این ترتیب می توانید بر اساس برنامه ریزی های خود و مرحله به مرحله پیش بروید. وقتی هدف شما کسب موفقیت بزرگ است، بهتر می توانید تصمیم بگیرید و با پشتکار بیشتری در مسیر رسیدن به آن هدف پیش خواهید رفت.

۶- آنها در نیمه راه متوقف نمی شوند رسیدن به هدف – هر چقدر هم که بزرگ باشد – برای افراد خیلی موفق خط پایان نیست.

 بلکه رسیدن به یک هدف بزرگ فقط راهی برای رسیدن به اهداف بزرگ تر و بیشتر است. روند موفقیت زیاد در یک زمینه این مهارت را به فرد می دهد تا در زمینه های دیگر زندگی خود نیز به موفقیت های چشمگیری دست یابد. افراد بسیار موفق فقط در یک مسابقه پیروز و موفق نیستند. آنها همیشه برای بردن در مسابقات مختلف زندگی آماده تلاش هستند.

 ۷- آنها می فروشند در پاسخ به پرسشی که از بیشتر مدیران و صاحبان تجارت های بزرگ پرسیده شده بود، همه آنها متفق القول یکی از راهکارهای موفقیت خود را توانایی در فروش ذکر کرده اند.

 لطفا در نظر داشته باشید که منظور از فروش، چاپلوسی یا تحت فشار گذاشتن خریدار نیست. فروش در اصل متقاعد کردن دیگران برای همکاری با شماست. فروش، همچنین فائق آمدن بر موانع و مخالفت های موجود است. فروش پایه و اساس تجارت و موفقیت شخصی است: دانستن روش های مذاکره، حفظ اعتماد به نفس در مقابل طرد شدن ها، برقراری ارتباط موثر با افراد زیاد و ایجاد ارتباط و همکاری طولانی مدت، همه اصولی برای فروش خوب هستند. وقتی شما واقعا به ایده یا شرکت خود اعتقاد دارید، دیگر به داشتن شخصیت بزرگ و مهم نیازی ندارید. حتی لازم نیست بفروشید فقط کافیست ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب فروش خوبی هم خواهید داشت.

 ۸- آنها هیچ گاه خیلی مغرور نمی شوند برای قبول کردن اینکه اشتباه کرده اند، برای عذرخواهی کردن، برای داشتن رویاهای بزرگ، برای پذیرفتن اینکه موفقیت های خود را مدیون دیگران هستند، برای تقاضای کمک، برای شکست و برای تلاش دوباره، افراد موفق خیلی موفق هستند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:55 توسط حمیدرضا حسنی |
۸ویژگی برترمردان موفق  <-PostCategory-> 

افرادی که در کار خود خیلی موفق هستند، همیشه برای انجام کارهایشان روش متفاوتی نیز دارند. در این مطلب می خواهیم ببینیم آنها چه کار می کنند و چرا تلاششان ثمر می دهد.

تبیان زنجان

۱- آنها برنامه های پشتیبان تهیه نمی کنند داشتن برنامه های پشتیبان به شما کمک می کند تا شب خواب راحت تری داشته باشید.

 این برنامه ها همچنین در شرایط سخت و دشوار نیز کارها را آسان می کنند. برای به انجام رساندن برنامه های اولیه خود باید سخت تر و بیشتر کار کنید. تعهد کلی شما را مجبور می کند تا سخت تر از آنچه تصور می کنید تلاش کنید. اگر به هر دلیلی بدترین اتفاق نیز رخ دهد، شما باید این اطمینان را داشته باشید که می توانید دوباره آن را از نو بسازید. تا زمانی که سخت کار کنید و از تجربیات گذشته خود درس بگیرید، می توانید از عهده هر کاری به خوبی بربیایید.

 ۲- آنها کار را به انجام می رسانند شما با کمی تلاش می توانید خوب باشید.

 مسلما با تلاش بیشتر بهتر هم خواهید بود. اما نمی توانید بدون تلاش های مستمر و متمرکز، در انجام هر کاری عالی ظاهر شوید. هنگامی که به فردی با مهارت های نادر نگاه کنیم، می بینیم که پشت این موفقیت صدها ساعت تلاش مستمر و بی وقفه خوابیده است. هیچ میانبری برای این منظور وجود ندارد. هیچ موفقیتی یک شبه به دست نمی آید. همه ما می دانیم که با تلاش زیاد و ثابت قدم بودن می توان پیشرفت کرد اما افراد معدودی این اصل را دنبال می کنند؛ مگر افراد بسیار موفق!

۳- آنها بیشتر کار می کنند مدیران بسیاری وجود دارند که حتی از کارمند خود بیشتر کار می کنند.

آنها همیشه فهرست بلند بالایی از کارهای در دست انجام خود دارند. به همین منظور باید زمان زیادی را به کارهای خود اختصاص دهند. از همه بهتر و جالب تر این است که افراد موفق دوست دارند که بیشتر زمان خود را برای کارشان اختصاص دهند. یعنی با تمایل کامل این کار را می کنند. اگر حجم کاری خود را قبول نکنید، اهداف شما مفهوم چندانی برای شما نخواهد داشت یا هدف دشواری برای رسیدن نخواهد بود. همچنین نمی توانید یک فرد فوق العاده موفق باشید.

 ۴- آنها همرنگ جماعت نیستند راهکارهای رایج، نتایج رایجی نیز در بر دارند.

پیوستن به جمع – هر چه قدر هم که کارآمد و موفق باشند – منجر به کسب نتایج متوسط و معمولی می شود. انسان های خیلی موفق برطبق عادت، کارهایی می کنند که دیگران انجام نمی دهند. آنها اصولا وارد عرصه هایی می شوند که دیگران نمی شوند زیرا به این ترتیب رقابت کمتر و شانس موفقیت بیشتر است.

۵- آنها کارشان را شروع می کنند موفقیت های متوسط در نتیجه اهداف متوسط به دست می آیند.

تصمیم بگیرید که واقعا چه می خواهید: بهترین، سریع ترین، ارزان ترین و بزرگ ترین تلاش و کار خود رادر این مسیر انجام دهید. همیشه نهایت هر چیزی را هدف بگیرید و ببینید کجا می خواهید آن کار تمام شود. این هدف شماست. به این ترتیب می توانید بر اساس برنامه ریزی های خود و مرحله به مرحله پیش بروید. وقتی هدف شما کسب موفقیت بزرگ است، بهتر می توانید تصمیم بگیرید و با پشتکار بیشتری در مسیر رسیدن به آن هدف پیش خواهید رفت.

۶- آنها در نیمه راه متوقف نمی شوند رسیدن به هدف – هر چقدر هم که بزرگ باشد – برای افراد خیلی موفق خط پایان نیست.

 بلکه رسیدن به یک هدف بزرگ فقط راهی برای رسیدن به اهداف بزرگ تر و بیشتر است. روند موفقیت زیاد در یک زمینه این مهارت را به فرد می دهد تا در زمینه های دیگر زندگی خود نیز به موفقیت های چشمگیری دست یابد. افراد بسیار موفق فقط در یک مسابقه پیروز و موفق نیستند. آنها همیشه برای بردن در مسابقات مختلف زندگی آماده تلاش هستند.

 ۷- آنها می فروشند در پاسخ به پرسشی که از بیشتر مدیران و صاحبان تجارت های بزرگ پرسیده شده بود، همه آنها متفق القول یکی از راهکارهای موفقیت خود را توانایی در فروش ذکر کرده اند.

 لطفا در نظر داشته باشید که منظور از فروش، چاپلوسی یا تحت فشار گذاشتن خریدار نیست. فروش در اصل متقاعد کردن دیگران برای همکاری با شماست. فروش، همچنین فائق آمدن بر موانع و مخالفت های موجود است. فروش پایه و اساس تجارت و موفقیت شخصی است: دانستن روش های مذاکره، حفظ اعتماد به نفس در مقابل طرد شدن ها، برقراری ارتباط موثر با افراد زیاد و ایجاد ارتباط و همکاری طولانی مدت، همه اصولی برای فروش خوب هستند. وقتی شما واقعا به ایده یا شرکت خود اعتقاد دارید، دیگر به داشتن شخصیت بزرگ و مهم نیازی ندارید. حتی لازم نیست بفروشید فقط کافیست ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب فروش خوبی هم خواهید داشت.

 ۸- آنها هیچ گاه خیلی مغرور نمی شوند برای قبول کردن اینکه اشتباه کرده اند، برای عذرخواهی کردن، برای داشتن رویاهای بزرگ، برای پذیرفتن اینکه موفقیت های خود را مدیون دیگران هستند، برای تقاضای کمک، برای شکست و برای تلاش دوباره، افراد موفق خیلی موفق هستند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:55 توسط حمیدرضا حسنی |
کشف بزرگ چیست؟  <-PostCategory-> 

 تبیان زنجان

از آنجایی که قدرت ذهن شما در تعیین کیفیت زندگی شما نقش اساسی ایفا می کند، یکی از بزرگترین کشفیات تاریخ این است که به آنچه در اغلب مواقع بیندیشید،همان می شوید.

اشخاص شاد، اندیشه های شاد دارند. موفقها،اندیشه موفق دارند.عاشقان به عشق و محبت می اندیشند.ثروتمندان به ثروت فکر می کنند.

علاوه بر این، به آنچه اغلب به خودتان بگویید تبدیل می شوید.موفقها گفت و گوی درون خود را کنترل می کنند.آنها با خود مثبت حرف می زنند.شاید قدرتمندترین حرفهایی که برای ایجاد عزت نفس می توانید بزنید این عبارت است:«من خودم را دوست دارم».

هر بار بگویید:«خودم را دوست دارم!»، عزت نفس بیشتری پیدا می کنید.وقتی «خودم را دوست دارم!» را به تکرار می گویید،تغییری شیمیایی در مغز خود ایجاد می کنید.اندروفین را در مغزتان آزاد می کنید و این گونه به احساسی خوش دست پیدا می کنید.

هر چه بیشتر «خودم را دوست دارم!» را تکرار کنید، احساس اعتماد و اطمینان بیشتری می کنید و عملکردتان به همان اندازه بهتر می شود.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:52 توسط حمیدرضا حسنی |
۵ اصل شکست  <-PostCategory-> 

اشتباهات را شناسایی کنید و جلوی ضرر را بگیرید

گاهی اوقات اشتباهات کاملا مشهودی را در زندگی برای بارها و بارها تکرار می کنیم. سرمایه گذاری نیز از این امر مستثنی نیست. افرادی که معمولا دارای حافظه خوبی نیستند، یک اشتباه را به کرات در مورد مسائل اقتصادی تکرار می کنند.

اگر شما در مورد اصول ابتدایی علوم اقتصادی آگاهی کاملی نداشته باشید، سرمایه گذاری برای شما تبدیل به یک امر پیچیده می شود. هرکس برای بهره مندی از آینده ای روشن تر، باید از همین حالا راه و روش صحیح سرمایه گذاری را بیاموزد. خیلی ها سفارش می کنند که چه کنید تا سرمایه گذار موفقی باشید، اما این مطلب می گوید اگر چه کاری انجام دهید، در سرمایه گذاری شکست می خورد.

● سردرگمی بین کوتاه مدت و بلندمدت

فنونی وجود دارند به نام فنون مدیریت فعال که با استفاده از آن می توان برای خرید یا فروش کالای سرمایه ای تصمیم گرفت، ولی گاه پیش می آید که با رعایت آنها هم سرمایه گذاران ضرر می کنند. مثلا مشاهده می شود که بعضی از سرمایه گذاران هنگامی که قیمت ها پایین آمده و احساس می کنند پول خود را از دست داده اند، شروع به فروش می کنند و زمانی که وضع بازار خوب است و قیمت ها بالاست، اقدام به خرید می کنند. برخی از کارشناسان معتقدند: «یکی از بزرگ ترین اشتباهات زمانی پیش می آید که به سرمایه گذاری بلندمدت خود با دید کوتاه مدت نگاه کنید.»

آنچه بیشتر مردم انجام می دهند این گونه است. وقتی مردم تصمیم به فروش می گیرند که بازار خراب است و خریدار کم، اما زمانی می توان به قیمت خوب فروخت که بازار در شرایط خوبی باشد. در این شرایط باید سوال کرد: چگونه می خواهید سرمایه خود را بازیابید، در حالی که سرمایه گذاری خود را تبدیل به پول نقد کرده اید.

پول در شرایط عادی صرف نظر از تغییرات بازار، می تواند متوسطی از ارزش را به شما بدهد.» اگر شکنندگی بازار شما را نگران می کند، با یک مشاور سرمایه گذاری مشورت کنید تا شما را درباره وضعیت بازار راهنمایی کند، اما در کنار آن به اندازه کافی درباره کاری که می خواهید انجام دهید تحقیق کنید تا بدانید مشاور شما کفایت لازم را دارد؟

● وفاداری به سرمایه گذاری های طولانی

همانطور که یک بوکسور باید بداند چه زمانی باید ضربه بزند و چه موقعی عقب بکشد، یک سرمایه گذار هم باید یاد بگیرد چه موقع کنار بکشد. همیشه سرمایه گذاری ها منجر به سود نمی شوند. باید بتوانید بر احساسات خود غلبه کنید تا اشتباهات خود را شناسایی کنید و جلوی ضرر را بگیرید. این اصل را به یاد داشته باشید دچار طمع نشوید! اگر دیدید از سرمایه گذاری شما بوی خوشی نمی آید، هیچ گاه نشانه های خوبی از آن شنیده نمی شود. آن را ۱۰ سال نگه ندارید، چون همه پولتان را از دست خواهید داد.

● خرید نسیه

نسیه خرید کردن؛ یعنی پول مصرف امروز را فردا دادن. باید مواظب این روش بود. در دنیا نیز نسبت به روش های اعتباری خرید هشدار می دهند. خرید کردن توسط اعتبار، یعنی خرج کردن پول فردا به خاطر هوس امروز! معمولا خرج کردن به این روش منجر به پشیمانی می شود و نتیجه آن یک دور باطل از بدهکاری است. کاری نکنید که درآمد امروز به خاطر ولخرجی های دیروز مصرف شود.» راه حل رهایی از این سیاه چال، کم کردن مخارج غیرضروری و کمی صرفه جویی است، تا اینکه بدهی ها حل شوند، ولی تجربه نشان داده کسی که در چاله خرید با اعتبار گیر می کند، به ندرت می تواند از آن خارج شود.

تعادلی بین بدهی ها و هزینه های کنونی برقرار کنید؛ به طوری که پس از مدتی این بدهی ها را صاف کنید و در عین حال خیلی زیر فشار نباشید. اگر اکنون بتوانید برای خرید چیز هایی که هوس کرده اید بخرید، کمی صبر کنید در آینده هم اعتبار خود را خواهید داشت و می توانید از آن استفاده کنید، با این تفاوت که کمتر بدهکار خواهید بود. همیشه استفاده از اعتبار را به تعویق بیندازید و هر بار بگویید دفعه بعد با آن خرید می کنم دفعه بعد و دوباره دفعه بعد.» شما هنوز هم می توانید خوش باشید، ولی ابتدا پس انداز خود را کنار بگذارید. به این روش هزینه بلندمدت شما کاهش خواهد یافت.

● گرفتن وام های با بهره بالا

شاید دلیل خوبی برای گرفتن وام داشته باشید، اما یک لحظه فکر کنید که نتوانسته اید اقساط خود را بپردازید و مامور بانک در راه خانه شماست تا آن را مصادره کند! تصفیه یک وام زمان زیادی می خواهد. اگر می توانید با بهره پایین تر وام خود را تصفیه کنید و سعی کنید برای خرید های بزرگ خود به اندازه کافی پس انداز کنید. برای این منظور می توانید یک حساب پس انداز اضطراری باز کنید. تا اینکه وامی بگیرید که عرصه را بر شما تنگ کند.

اگر مجبورید وام بگیرید پس از اینکه به اندازه کافی پس انداز کردید، می توانید کمتر وام بگیرید و بهره کمتری هم بپردازید. پس انداز شما می تواند به صورت طلا، نقره یا سهام باشد که در شرایط تورمی بالا این راه ها بیشتر توصیه می شوند. بهترین کار این است که حسابی باز کنید که نتوانید از آن پول بردارید، ولی بتوانید به صورت ماهیانه در حساب خود پس انداز کنید. برای آینده ای راحت تر پس انداز کنید تا از چپاول حسابتان توسط خودتان جلوگیری کنید.

● اعتماد به افراد با مهارت های محدود

نمی توان از کسی که دانش لازم را ندارد برای سرمایه گذاری کمک گرفت و به نصایح او گوش داد. افراد معمولی معمولا بازیچه حرفه ای ها یا قربانی طمع خود هستند. البته برخی مواقع این افراد شاید مهم باشند، اما در عرصه سرمایه گذاری متخصص نباشند؛ بنابراین اعتماد به افراد غیرمتخصص هزینه دارد. اگر در دام چنین نصایحی افتادید، شاید بهترین راه قبول مشکل باشد. باید آن را به عنوان یک درس دردناک قبول کنید.

به این امید که این درس برای شما خیلی گران تمام نشود. درباره سرمایه گذاری خود دوباره تحقیق کنید و با توجه به شرایط خود که آیا می خواهید در بلندمدت یا کوتاه مدت سرمایه خود را بازیابید، بهترین تصمیم را بگیرید، اما برای دفعه بعد که می خواهید سرمایه گذاری کنید علاوه بر اینکه از کمک افراد حرفه ای بهره می برید، باید در مورد سرمایه گذاری تان خودتان هم تحقیق کنید و ببینید اکنون شرایط بازار چگونه است؟ شرایط تاثیرگذار بر آن چه هستند؟

اگر سهام شرکتی را می خرید درباره وضعیت شرکت، درآمدها و نحوه مدیریت آن اطلاعاتی به دست آورید.

آیا بازار آنها رو به رشد است؟ آیا اکنون در بازار موفق عمل می کنند و این موفقیت در آینده هم ادامه خواهد داشت؟ آیا بزرگان سرمایه تمایلی به خرید این سهام دارند؟ اگر برای کالای سرمایه ای پول خود را می دهید، آیا این کالا تاییدیه های لازم را دارد؟ آیا شرکتی که به شما محصول خود را عرضه می کند، گواهینامه معتبر دارد؟ آیا تولید کننده آن برای همه کالا های خود گواهینامه معتبر دارد؟

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:51 توسط حمیدرضا حسنی |
۶ روش برای نداشتن استرس در کار  <-PostCategory-> 

پیچیدگی، محیط رقابتی و ارتباطات گسترده ای که مشاغل کنونی در خود دارند فقط یک مفهوم می تواند داشته باشد: اگر می خواهید در کار خود موفق باشید، استرس های خود را مدیریت کنید.

اگر موسس شرکت هستید، حتما به خوبی از فشارهای ثابت کاری مطلع هستید و باید تا حد امکان آنها را در حداقل نگه دارید. شما باید همه تلاش خود را برای جذب مشتری متمرکز کنید، بنابراین با چالش های بزرگی روبه رو خواهید شد که باید به خوبی از عهده حل آنها بر بیایید.

گاهی پیش می آید که دنیا روی دوش شما سنگینی می کند و این یعنی استرس! پس از سال ها کار در شرکت های مختلف باید به مرور راه های مدیریت استرس را بیاموزید و بتوانید به خوبی آنها ر ا کنترل کنید.

۱. رها کردن را یاد بگیرید

زمانیکه بیش از حد اضطراب دارید، کارهایتان زیاد شده است و هیچ ایده ای به ذهنتان نمی رسد، همه چیز را رها کنید. واقعا بهترین کار رها کردن آنهاست. به خانه، پیاده روی یا هر جای دیگر بروید. با کمی استراحت، دوش گرفتن یا دراز کشیدن روی تخت و چرت زدن می توانید مغز خود را از استرس خالی کنید و دوباره با آرامش بیشتر به کار بازگردید.

۲. تا وقتی مجبور نیستید، کارهایتان را پیگیری نکنید

بیزینس همیشه در جهش ها و کوشش های کوتاه مدت تعریف می شود. صرف نظر از اینکه محصولی تولید می کنید یا کسب و کاری را پیش می برید، ساعات طولانی کار همیشه پاسخگو نیست. بد نیست که چند هفته یا چند ماه کارها را به آرامی انجام دهید. وقتی می خواهید همه کارها را بی وقفه و طبق روال همیشگی انجام دهید در واقع دنبال دردسر می گردید.

۳. برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی و داشتن استراتژی در کار یکی از روش های کنترل استرس است. هنگامی که همه چیز بسیار دشوار و طاقت فرسا می شوند، گاهی در نتیجه کارهای روتین و هر روزه است. برای از بین بردن این شرایط، یک قدم عقب بایستید و دورنمایی از کار خود را ببینید. سعی کنید حواس پرتی را از خود و گروه خود دور کنید، طوفان فکری بگذارید، طرح ریزی و برنامه ریزی کنید. سعی کنید برای شام بیرون بروید و از آن لذت ببرید. مطمئن باشید از نتیجه آن تعجب خواهید کرد.

۴. ترکیب کار و لذت

وقتی در اوج زمان های پر استرس کاری هستید، کارمندان خود را برای شام بیرون دعوت کنید. سعی کنید حسابی از زمان خود لذت ببرید. با این کار به آنها دلگرمی زیادی می دهید و این دلگرمی باعث افزایش کارایی و بهره وری آنها می شود.

۵. کارها را به لحظه آخر موکول نکنید

درست است که همیشه نمی توان این مساله را کنترل کرد، اما تا جایی که امکان دارد و می شود، سعی کنید کارهایتان را به دقیقه نود موکول نکنید. اگر کارهای خود را زودتر از موعد آن انجام دهید یا دو ساعت زودتر از ساعت خود به فرودگاه بروید، می بیند که چقدر آسوده تر و با آرامش بیشتری می توانید کارهای خود را انجام دهید.

۶. افزایش کارایی

درست است که کافئین می تواند کارایی شما را در طول روز افزایش دهد. اما به خاطر داشته باشید این مواد به طور موقت می توانند به شخص کمک کنند. پس بهتر است با ورزش کردن، فکر کردن، بیرون رفتن، ساختن چیزهای مختلف، حرف زدن با دیگران و مواردی که کارساز هستند، کارایی خود را افزایش دهید.

اگر دوست دارید معتاد کار باشید، مهم نیست. اما این را در خاطر داشته باشید، فقط سخت کار کردن مهم نیست باید سعی کنید درست و مفید کار کنید. اینکه خود را در فشار بگذارید، به مفهوم خوب کار کردن نیست. بلکه نتیجه کار شماست که تعیین کننده همه چیز است. اگر درست کار کنید، مفید تر خواهید بود.

مهم تر از همه این است که بتوانید نشانه های فرسودگی کار خود و تیمتان را تشخیص دهید. حرکت به پایین و قرار داشتن در مسیر شکست را به سختی می توان از بین برد. و اگر شما مدیر هستید، ممکن است همه را با خود پایین بکشید و حتی شاید همه شرکت به خاطرشما دچار مشکل شود و شکست بخورد. بنابراین، همیشه هوشیار باشید و سعی کنید با سودمندی بیشتر و استرس کمتر کارها را پیش ببرید.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:50 توسط حمیدرضا حسنی |
راهکارهای مقابله با مشکلات  <-PostCategory-> 

آیا شما از اینکه برخی افراد چگونه با زندگی کنار می آیند شگفت زده نمی شوید؟ آنها همیشه تیزهوش، خوش رو و بانشاط هستند و هیچگاه در برابر مشکلی تسلیم نشده و در هنگام مواجهه با مشکلات استوار می ایستند ، اما در مقابل افرادی هستند که همواره شاکی بوده و گله می کنند، از کاه کوه می سازند و زندگی را با اخم و تخم سپری می کنند.

هر کسی به نوبه خود دارای مشکلات، استرس ها و تنش های مخصوص به خود می باشد اما اگرشما بیاموزید که چگونه با آنها کنار بیایید در پایان پیروز از میدان خارج می شوید.

برای برآمدن از پس مشکلات به نکات زیر توجه کنید...

) به خودتان بگویید که می توانید از پس آن برآیید: نه مشکل و نه توانایی خود را برای حل آن مشکل دست کم نگیرید. ممکن است عادت کرده باشید تا با مشکلات سطحی برخورد کرده و یا آنها را نادیده بگیرید تا زمانی که آنقدر بزرگ می گردند که نمی دانید چگونه و از کجا شروع کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ مشکلی آنقدر بی اهمیت نیست که آن را نادیده بگیرید. به جای آنکه مشکلات را پنهان کنید آنها را جدی بگیرید و درصدد حل آنها برآیید.

۲) قدرت در دستان خود شما است: شما قدرت آن را دارید که مشکلی را حل کنید و یا به مشکلی دامن بزنید. این بستگی به آن دارد که واکنش تان نسبت به آن مشکل مثبت باشد و یا منفی. واکنش منفی معمولا شامل احساس تهدید و خطر نسبت به مشکل می باشد که یک واکنش زنجیره وار را پدید می آورد.

فرد بیمناک، احساس خشم توام با نفرت در خود می کند. نفرت و خشم تنها مشکل را وخیم تر می کند. برای مثال: اگر شما اضافه وزن داشته باشید از آنکه زیاد غذا می خورید از خودتان متنفر می شوید. شما می باید مثبت بیندیشید. خود را دوست بدارید سپس خواهید دید که اراده تغییر شکل ظاهری خود را در خویش خواهید یافت.

۳) از کاه، کوه نسازید: آیا عادت دارید تا مشکلات را اغراق آمیز جلوه دهید. اگر شما بیکار هستید این بدین مفهوم نیست که هیچگاه قادر نخواهید بود شغلی بیابید و یا اگر شرکت تان از رونق افتاده بدین مفهوم نیست که به پایان خط رسیده اید. به خاطر داشته باشید که افراد بسیاری در شرایط بسیار بدتری نسبت به شما قرار دارند. مشکلات را از منظر دیگری مشاهده کرده و از خود سوال کنید بدترین اتفاقی که می توانست برای شما روی دهد چه چیزی می توانست باشد؟ آیا می توانم آن را حل کنم؟

۴) از احتمالات غافل نشوید: هر مشکلی راه حلی دارد و به قول معروف پایان شب سیه سپید است. اعتقاد داشته باشید جای مشکلی که برایتان پیش آمده می توانست مشکلی بس وخیم تر و مصیبت بار تر برایتان رخ دهد که چنین نشده است.

۵) متعهد به خود باشید: اکثر افراد شکست می خورند نه به خاطر آنکه فاقد هوش، فراست، توانایی، فرصت و یا استعداد می باشند، بلکه به این علت شکست می خورند که از مشکل خود به عنوان بهترین فرصت(که می توانند از آن درس بگیرند و یا آن را به سمت و سوی دلخواه خود سوق دهند) یاد نمی کنند. شما قادرید موفق شوید درصورتی که اشتیاق خود را به زندگی از دست ندهید حتی اگر زندگی تهی و پوچ بنظر تان بیاید.

۶) صحبت کنید و گوش دهید: به یاد داشته باشید که کلید حل مشکلات بیشتر اوقات در دست منبع دیگری غیر از خودتان است. هرگاه نیاز به کمک دارید قدم پیش بگذارید و درخواست کمک کنید. درخواست کمک عمل ناپسندی نیست. در حقیقت بیشتر از آنکه می اندیشید دیگران به کمک شما خواهند شتافت.

۷) بیندیشید، بیندیشید و باز هم بیندیشید: از خود سوال کنید که واقعا مشکل شما چیست؟ آیا بیکاری است و یا اعتمادبنفس پایین؟ یا آیا مشکل شما عدم سرمایه کافی می باشد یا خستگی و بی حوصلگی؟ چگونه می توانید مشکل خود را حل کنید؟ به دقت به مشکلات بپردازید و سپس مرحله به مرحله آن را حل کنید.

۸) منتظر چه چیزی هستید: معجزه ها به خودی خود روی نمی دهند این شما هستید که باید آنها را خلق کنید. اگر مشکلی دارید قدم نخست را پیش گذاشته و آن را حل کنید به جای آنکه منتظر بمانید تا مشکل خود به خود حل گردد. آگاه باشید که مشکلات با گذشت زمان بدتر و جدی تر می شوند. پس اگر حقیقتا خواستار آن هستید تا مشکل تان را حل کنید قدم پیش بگذارید و از پس آن برآیید.

۹) خودانگیخته باشید: شما تنها فردی هستید که قادر به تحت تاثیر قراردادن افکارتان می باشید. افراد، تنها می توانند شما را راهنمایی کنند ولی عاقبت تنها شما هستید که می توانید تحول ایجاد کنید. بیشتر اوقات این مشکل نیست که باید حل گردد بلکه اتخاذ تصمیم حل آن مشکل، از سوی شما است که اهمیت دارد و بعضی اوقات، افراد شهامت آن را ندارند و همین باعث می شود که آنها از پس مشکلاتشان برنیایند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:48 توسط حمیدرضا حسنی |
دانستنیهای جالب  <-PostCategory-> 

- ۱۱درصد جمعيت جهان را چپ دستان تشكيل ميدهند.

 

-سالانه 500 فيلم در امريكا و 800 فيلم در هند ساخته ميگردد.

-آدولف هيتلر گياهخوار بوده است.

-مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

-كانادا يك واژه هندي به معني “روستاي بزرگ” ميباشد.

-از هر 10 نفر، يك نفر در سراسر جهان در جزيره زندگي ميكند.

-۱۱درصد وزن آب از اكسيژن تشكيل يافته است.

-يك اسب در طول يك سال 7 برابر وزن بدن خود غذا مصرف ميكند.

-قلب والها تنها 9 بار در دقيقه ميتپد.

-چيتا قادر است در حداكثر سرعت خود گامهايي به طول 8 متر بر دارد.

-شمپانزه ها قادرند مقابل آينه چهره خود را تشخيص دهند اما ميمونها نميتوانند.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 18:0 توسط حمیدرضا حسنی |
چگونه مطالعه کنیم؟  <-PostCategory-> 

شیوه صحیح مطالعه ،چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد:

 
1- زمان مطالعه را کاهش میدهد.   
2- میزان یادگیری را افزایش میدهد .
3-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می کند.
4- بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد.

 

برای داشتن مطالعه ای فعال وپویا نوشتن نکات مهمّ درحین خواندن

ضروری است تا برای مرورمطالب، دوباره کتاب رانخوانده ودر زمانی

کوتاه ازروی یادداشتهای خود مطالب رامرور کرد . یادداشت برداری،

بخشی مهمّ و حساس از مطالعه است که باید به آن توجّهی خاصّ داشت.

چون موفقیّت شما را تا حدودی زیاد تضمین خواهد کرد و مدّت زمان لازم

برای یادگیری را کاهش خواهد داد. خواندن بدون یادداشت برداری یک

علّت مهمّ فراموشی است.

  شش روش مطالعه :

1-خواندن همراه نوشتن:

  مطالعه فرآیندی فعال و پویا است وبرای نیل به این هدف باید از تمام

  حواس خود برای درک صحیح مطالب استفاده کرد. باید با چشمان خود

  مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا کرد و

  نکات مهم را یادداشت کرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و

  حضوری فعال و همه جانبه در یادگیری داشت و هم در هنگام مورد نیاز ،

  خصوصا" قبل از امتحان ، بتوان از روی نوشته ها مرور کرد و خیلی سریع

  مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد .

2- خط کشیدن زیر نکات مهم :

 این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش کاملی برای

مطالعه نیست چرا که در این روش بعضی از افراد بجای آنکه تمرکز و

 توجه بروی یادگیری و درک مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط

کشیدن زیر نکات مهمّ می گردد .حداقل روش صحیح خط کشیدن زیر

نکات مهم به این صورت است که ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را

کاملا" درک کنند و سپس زیر نکات مهمّ خط بکشند نه آنکه در کتاب

بدنبال نکات مهمّ بگردند تا زیر آن را خط بکشند .

3- حاشیه نویسی :

 این روش نسبت بدو روش قبلی بهتر است ولی بازهم روشی کامل

برای درک عمیق مطالب و خواندن کتب درسی نیست ولی می تواند

برای یادگیری مطالبی که از اهمیتی چندان برخوردار نیستند مورد

استفاده قرار گیرد.

4- خلاصه نویسی :

در این روش شما مطالب را میخوانید و آنچه را که درک کرده اید

بصورت خلاصه بروی دفتری یادداشت می کنید که این روش برای

مطالعه مناسب است و از روشهای قبلی بهتر می باشد چرا که در

این روش ابتدا مطالب را درک کرده سپس آنها را یادداشت می کنید

 امّا بازهم بهترین روش برای خواندن نیست .

5- کلید برداری :

کلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نکات مهم

است . در این روش شما بعد از درک مطالب ، بصورت کلیدی نکات

مهمّ را یادداشت می کنید و در واقع کلمه کلیدی کوتاهترین، راحتترین،

بهترین وپرمعنی ترین کلمه ای است که با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی

شده و به خاطر آورده می شود .

6- خلاقیّت و طرح شبکه ای مغز:

این روش بهترین شیوه برای یادگیری خصوصا" فراگیری مطالب درسی

است . در این روش شما مطالب را میخوانید بعد از درک حقیقی آنها نکات

مهم را به زبان خودتان و بصورت کلیدی یادداشت می کنید و سپس کلمات

کلیدی را بروی طرح شبکه ای مغز می نویسد ( در واقع نوشته های خود

 را به بهترین شکل ممکن سازماندهی می کنید و نکات اصلی و فرعی را

 مشخص می کنید)تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی کتاب ، فقط به

 طرح شبکه ای مراجعه کرده وبا دیدن کلمات کلیدی نوشته شده بروی

طرح شبکه ای مغز ، آنها را خیلی سریع مرور کنید . این روش درصد

 موفقیت تحصیلی شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش میدهد و درس

 خواندن را بسیار آسان می کند. و بازده مطالعه را افزایش میدهد.


شرایط مطالعه:


((بکارگیری شرایط مطالعه یعنی بهره وری بیشتر از مطالعه ))


شرایط مطالعه ، مواردی هستند که با دانستن ، بکارگیری و یا فراهم

نمودن آنها ، می توان مطالعه ای مفیدتر با بازدهی بالاتر داشت و

در واقع این شرایط به شما می آموزند که قبل از شروع مطالعه چه

اصولی را به کار گیرید ، در حین مطالعه چه مواردی را فراهم سازید

و چگونه به اهداف مطالعاتی خود برسید و با دانستن آنها می توانید

 با آگاهی بیشتری درس خواندن را آغاز کنید و مطالعه ای فعاّلتر

داشته باشید :

 
1- آغاز درست :برای موفقیت در مطالعه ،باید درست آغازکنید.


2- برنامه ریزی : یکی از عوامل اصلی موفقیت ، داشتن برنامه منظّم

   است .

3 - نظم و ترتیب: اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد .


4-حفظ آرامش: آرامش ضمیر ناخود آگاه را پویا و فعال میکند.

 
5- استفاده صحیح از وقت:

 
6- سلامتی و تندرستی: عقل سالم در بدن سالم است .


7- تغذیه مناسب: تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامتی دارد.


8 – ورزش : ورزش کلید عمر طولانی است .


9- خواب کافی: خواب فراگیری و حافظه را تقویت می کند.


10 –درک مطلب:آنچه در حافظه بلند مدت باقی می ماند ، یعنی مطالب

است .

 

چند توصیّه مهمّ که بایدفراگیران علم ازآن مطّلع باشند:       

1- حداکثر زمانی که افراد می توانند فکر خود را بروی موضوعی

 متمرکزکنند  بیش از 30 دقیقه نیست ، یعنی باید سعی شود حدود

30 دقیقه بروی یک مطلب تمرکز نمود و یا مطالعه داشت و حدود

 10 الی 15 دقیقه استراحت نمود سپس مجددا" با همین روال

 شروع به مطالعه کرد.

2- پیش از مطالعه از صرف غذاهای چرب و سنگین خودداری کنید.

 و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمائید چون پس از صرف غذای

سنگین بیشتر جریان خون متوجه دستگاه گوارش میشود تا به هضم و

جذب غذا کمک کند و لذا خونرسانی به مغز کاهش می یابد و از قدرت

 تفکر و تمرکز کاسته میشود .

همچنین غذاهای آردی مثل نان و قندی قدرت ادراک و تمرکز را کم

می کند نوشابه های گازدارهم همینطور هستند.

موفقیّت شما عزیزان در سایه مطالعه بهتر شماست.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 922
بازدید کل : 16269
تعداد مطالب : 333
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده در یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:,

ساعت 17:58 توسط حمیدرضا حسنی |
مطالب پيشين
» رویانیان استقلالی یا پرسپولیسی بودن احمدی‌نژاد را لو داد
» پولدارترین فوتبالیست‎های جهان
» تاریخ و محل تولد اكثر هنرمندان كشور
» سال تولد و میزان تحصیلات بازیگران معروف ایران
» رعایت این نکات هنگام مطالعه الزامیست
» داروی بسیار خطرناک در شب های امتحان
» عادت های غلط ما ایرانی ها در رانندگی و نگهداری ازخودرو
» تولید دستگاه تزریق انسولین بدون استفاده از سرنگ
» 5 ويتامين مخصوص آقايان
» چربی های شکم و پهلو را آب کنید
» فردوسي پوربرادرم چهار سال است از آلمان برگشته ؛ قلعه نويي را به خدا واگذار مي‌كن
» آزار زنان در آسانسور توسط مرد هوسران
» خبر ویژه : خداحافظی جادوگر از فوتبال در دوبی !
» داروخانه پروردگار
» آشنایی با 7 ماده غذایی چربی‌سوز
» هشدار :لطفاً توجه کنید و به دیگران اطلاع دهید !
» تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی
» دانستنی های بامزه
» 9 دانستنی جالب
» 10دانستنی های علمی


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد


موضوعات
ورزش
طنز
پزشکی و سلامت
داستان کوتاه
جالب و خواندنی
آشپزی
اس ام اس
اخبار هنرمندان
مذهبی
پيوندها


(¯`·.¸¸.·'♥ آرزوها ♥'·.¸¸.·´¯) ردیاب جی پی اس ماشین ارم زوتی z300 جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوان سیتی و آدرس javan.city.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

لىىک
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com